به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، برودلین چن روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه ارس، افزود: ارس می تواند به مرکز دائمی نمایشگاهی کالاهای چینی تبدیل شود.
وی افزود: دولت چین از تاسیس مراکز نمایشگاهی و صنعتی مشترک چینی و ایرانی حمایت می کند.
چن، عملیاتی کردن فرآیند سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس را نیازمند دریافت جزئیات و اطلاعات بیشتر دانست و اظهارکرد: علاقه مندیم بدانیم که کدام پروژه ها در منطقه در اولویت سرمایه گذاری قرار دارد و بر اساس آن اقدام به سرمایه گذاری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شرکت نفتی دولتی چین، 2 پروژه پالایشگاهی با حجم سرمایه گذاری 250 میلیون یورو را در منطقه آزاد ارس در دست اجرا دارد.
وی گفت: برنامه هایی برای بازیافت زباله های کاغذی به منظور تولید کاغذ دیواری و چند طرح دیگر از جمله تولید خودروهای برقی و الکترونیکی نیز در برنامه کاری این هیئت در منطقه آزاد ارس وجود دارد.
مدیرعامل منطقه آزاد ارس هم در این نشست، تبدیل بخشی از این منطقه به یک مرکز صنعتی و سرمایه گذاری به نام مرکز سرمایه گذاری ایران و چین را پیشنهاد کرد.
محسن خادم عرب باغی با اشاره به علاقه مندی سازمان منطقه آزاد ارس به جذب سرمایه گذار خارجی، گفت: معافیت های مالیاتی، تخفیف در قیمت زمین و دیگر مشوق ها از جمله مزایایی است که در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی در ارس داده می شود.
وی اعلام کرد: ضمن فراهم سازی زمینه های همکاری شرکت های ایرانی با چینی آمادگی داریم تا از سرمایه گذاران داخلی برای همکاری با شرکت ها و سرمایه گذاران چینی دعوت کنیم.
عرب باغی در مورد مزیت های منطقه آزاد ارس برای تاسیس پالایشگاه و فعالیت شرکت های دولتی نفتی چین، خاطرنشان کرد: در این منطقه آزاد امکان تامین مواد اولیه نفتی برای پالایشگاه ها وجود دارد.
سرمایه گذاری در مورد تولید غذای آماده ( نودل) با توجه به ظرفیت های گردشگری موجود ارس از دیگر موارد مهمی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
هیات سرمایه گذاری ایران و چین متشکل از هلدینگ شرکت های بزرگ چینی است که در زمینه های متفاوت فعالیت می کنند و سرمایه گذاری در حوزه های صنایع سنگین، امور زیرساختی و صنایع سبک در این بازدید مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس به دلیل ظرفیت های بالای سرمایه گذاری مورد توجه شرکت های سرمایه گذاری خارجی است و در طول 2 سال گذشته بیش از 85 هیئت خارجی از کشورهای مختلف از این منطقه آزاد بازدید کرده اند.
منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت شامل بخش هایی از ۲ شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.