به گزارش ایرنا، در مراسم امضای این تفاهم نامه که در حاشیه بازدید هیات عالی علمی و فناوری کشورمان از شرکت دانش بنیان نانوپلیس چین در شهر سوجو صورت گرفت، همچنین قراردادی نیز برای فروش ۱۰۵ قلم تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی ساخت ایران به چین توسط شرکت دانش بنیان «توانا» و یک شرکت چین امضا شد.
در تفاهم نامه امضا شده میان شرکت نانوپلیس و نانو ایران طرفین توافق کردند که مناسبات خود را با هدف توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری نانو، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان گسترش دهند.
پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در خصوص امضای قرارداد شرکت دانش بنیان توانا و طرف چینی به خبرنگار ایرنا گفت که این قرارداد با هدف ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان ایرانی و کمک به صادرات منعقد شده است.
وی همچنین بازدید از چند مرکز تحقیقاتی و شرکت دانش بنیان کشور چین از جمله انستیتو سیبت (SIBET) و مد پارک (MED PARK) را به عنوان آخرین برنامه سفر هیات علمی و فناوری کشورمان به چین در روز پنجشنبه (فردا) عنوان کرد.
گفتنی است، هر دو شرکت یاد شده در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی فعالیت دارند.
ستاری و هیات همراه همچنین امروز از مرکز آموزشی و نوآوری SEID، پارک های علم و فناوری NANOPOLIS - SINANO و BIOBAY شهرک صنعتی، علمی و تحقیقاتی در شهر سوجو و پیشتر نیز از مراکز علمی «سوگون» و «زد پارک» در پکن بازدید کرده بودند.
معاون علمی و فناوری کشورمان روز دوشنبه ۳ آبان ماه جاری در راس هیاتی وارد پکن پایتخت چین شد و روز گذشته این شهر را به مقصد سوجو در استان شانشی در مرکز این کشور ترک کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.