به گزارش انتخاب «جیل استاین» نامزد حزب سبزها و از منتقدان جدی مواضع داخلی و خارجی دولت ایالات متحده آمریکا است و او همچنین بارها به تسلط ساختار دو حزبی دموکرات-جمهوریخواه بر فضای سیاسی و انتخاباتی این کشور تاخته است.

به گفته او، این شرکت‌های بزرگ آمریکایی و افراد متمول هستند که حامی تداوم ساختار انتخاباتی و سیاسی موجود در آمریکا هستند چرا که تفاوت چندانی بین نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه وجود ندارد.

استاین که همواره انتقادات تندی علیه سیاست خارجی امریکا در قبال دیگر کشورها داشته و مواضع واشنگتن در قبال عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفته، حالا از «جنگ طلبی» گلایه کرده است.

او در توئیتر خود نوشت: «چرا حجم بدهی اقتصاد آمریکا به این حد افزایش یافته است؟ (به دلیل) جنگ‌های بی ملاحظه برای جنگ، کاهش دادن مالیات‌ها برای افراد متمول، بحران اقتصادی. همه اینها را هم دموکراتها و هم جمهوریخواهان ایجاد کردند».

نامزد اقلیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از جنگ طلبی آمریکا تصریح کرد: «شما اگر کشور دیگری آمریکا را اشغال می‌کرد و خانواده‌تان را بمباران می‌کرد، چه حسی می‌داشتید؟ ما باید از ایجاد دشمنان برای خودمان دست برداریم».

استاین که پیشتر از مواضع آمریکا در عراق و سوریه انتقاد کرده و از کمک‌های مالی عربستان سعودی به تروریست‌ها سخن گفته بود، حالا با اشاره تلویحی به این موضوعات تاکید کرد: «تلاش برای جنگ با تروریسم از یک سو و در سوی دیگر کمک مالی و تسلیحاتی ما و متحدانمان به تروریست‌ها، یک استراتژی محکوم به شکست است».

نامزد حزب سبزها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطاب به آمریکایی‌ها تصریح کرد: «اگر شما نمی‌دانستید باید بگویم که ما داریم به هفت کشور بمباران و حملات نظامی می‌کنیم. جنگ دیگر بس است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.