به گزارش فارس، محمد مظاهری درباره دگرگونی به سوی بانک دیجیتال با بیان اینکه درآمد بانکها رو به کاهش و هزینه ها رو به افزایش است، گفت: با بررسی ۱۲ بانک در سال ۹۴ مشخص شد که درآمد شبکه بانکی ۱۸ درصد رشد داشته و هزینه ها ۳۰ درصد افزایش داشته و این فشار زیادی را به شبکه بانکی می آورد و بر این اساس تا ۳۵ درصد از درآمدهای بانکی را هزینه ها از بین می برد.

این کارشناس بانکداری الکترونیک گفت: ۸ هزار شعبه ۱۲ بانک فوق الذکر مورد بررسی قرار گرفته که ۶۰ درصد هزینه های پرسنلی، هزینه اداری و استهلاک به شعب تعلق داده شده و ما به این نتیجه رسیدیم سهم هزینه های شعب ۳۸ درصد هزینه های بانکی است و همچنین در بانکهای دنیا ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه های بانک مربوط به شعب می شود بنابراین با این هزینه ها اگر شعب بانکها تبدیل نشوند، هزینه شعب کشنده می شود با این وجود ۶۳ درصد بانک‌ها شعبه را محل اصلی کسب درآمد بانک می‌دانند.

مدیرعامل توسن با بیان اینکه در بانکداری دیجیتال دگرگونی شعب راهبرد بانک است، ادامه داد: شعبه قابل حذف نیست اما چاره‌ای جز تغییر و دگرگونی نیست.

وی VTM (بانکداری ویدئویی) گفت : از ۲۰۱۰ بانکها به موبایل بانک تمایل پیدا کردند اما از سال ۲۰۱۷ بانکداری ویدیویی برای بانکها مهم می شود و به سمت آن حرکت خواهند کرد.

به گفته وی قیمت تمام شده فروش خدمات روی VTM یک سوم شعبه است .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.