به گزارش فارس، علیرضا جاوید گفت: عملیات مرمت و روکش آسفالت در سطح ۲۹ معبر بزرگراهی و در قالب ۱۰ پهنه اجرایی در دستور کار پیمانکاران سازمان مهندسی و عمران شهر تهران قرار گرفته و تلاش برای مرمت نقاط آسیب دیده این معابر آغاز شده است.

وی ادامه داد: اقدامات مرمت نقاط آسیب دیده این معابر آغاز شده است. اقدامات مرمتی در بزرگراه های پایتخت براساس به روز رسانی اطلاعات حاصل از فعالیت سامانه مدیریت یکپارچه نگهداری معابر شهر تهران در سال ۹۳ تعریف شده و انجام بازدیدهای میدانی و بازرسی های چشمی توسط مشاوران همکار پروژه به شناسایی و ثبت دقیق تر نقاط نیازمند مرمت در سطح بزرگراه های پاستخت کمک کرده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نقاط شناسایی شده از طریق اجرای عملیات لکه گیری و تراش و روکش مرمت خواهد شد، بیان کرد: متعاقب پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی، اجرای عملیات درزگیری نیز به مجموعه اقدامات مرمتی افزوده می شود تا از سرایت عوارض خرابی ها به سایر سطوح معابر پیشگیری شود.

به گفته وی، برآورد میزان آسفالت مورد نیاز در این پروژه بیش از ۵۰۰ هزار تن بوده و برای نخستین بار در طرح مرمتی معابر پایتخت، کیفیت و دوام روکش آسفالت برای یک دوره ۳ ساله از سوی پیمانکاران پروژه تضمین شده است.

جاوید یادآور شد: معابر بزرگراهی مورد مرمت در این طرح براساس میزان آسیب دیدگی و اهمیت ترافیکی انتخاب و اولویت بندی شده و با توجه به اجرای عملیات ترمیمی در فاصله ۲۳ تا ۵ بامداد این معابر دچار انسداد ترافیکی نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال۹۴ یک کار گسترده و کارشناسی توسط بخش خصوصی انجام شد که این گروه کارشناسی وضع موجود آسفالت ها را پایش کردند، تاکید کرد: برنامه ای برای سال ۹۵ و ۹۶ آماده شد تا یک بار دیگر به طور کامل ارتقای کیفیت آسفالت و ترمیم و توسعه آن انجام شود و در پایان این دوره مدیریت شهری بار دیگر به کیفیت مطلوب اوایل سال ۸۸ دست یابیم و حتی آن کیفیت را ارتقاء دهیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به بودجه مورد نیاز جهت مرمت آسفالت تمامی معابر و بزرگراه های شهر تهران گفت: طبق برآوردهای انجام شده مرمت آسفالت معابر بزرگراهی به ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح و بهسازی آسفالت خیابان ها و بزرگراه های تهران با فعالیت ۱۸ پیمانکار بخش خصوصی و واحد اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در حال انجام است، افزود: برای سال ۹۵ یک فاز ۶ ماهه را در نظر گرفتیم که از تیرماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت. در صورتی که آب و هوا مناسب باشد، این فاز یک ماه دیگر هم تمدید خواهد شد.

به گفته جاوید، هزینه این ۶ ماه فعالیت ۱۲۰ میلیارد تومان خواهد بود که ما با کمبود ۲۰ میلیارد تومانی اعتبار همراه خواهیم شد که در این صورت مجبور خواهیم شد برای جبران کمبود اعتبار موضوع را بار دیگر به شورا ارائه دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.