به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالرحمان بیلگیچ، سفیر ترکیه در انگلیس بابت پخش برنامه مستندی در شبکه خبری بی.بی.سی درباره نیروی کار کودکان مهاجر در ترکیه و در یکی از صنایع پارچه بافی در این کشور به شدت اعتراض کرد.

وی به مدیر برنامه پانورامای شبکه مذکور در نامه‌ای مراتب اعتراض خود را ابراز داشت.

این برنامه روز دوشنبه با عنوان "مهاجرانی که برای ما لباس تولید می‌کنند" روی آنتن رفت و در آن ادعا شد که مهاجران سوری و کودکان به صورت غیرقانونی و در شرایط نامناسب برای خرده فروشان لباس تولید می‌کنند.

سفیر ترکیه در انگلیس در این نامه نوشت:‌ ترکیه از قوانین و هنجارهای بین‌المللی مربوط به قانون کار کودکان تبعیت می‌کند. ترکیه حتی قوانین خود را که مربوط به این مساله است، اصلاح کرده است.

وی ادامه داد:‌ از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه از ۲۰۱۱، ترکیه میزبان مهاجران سوری بوده است. حدود ۸۵۳ هزار محصل سوری در میان این آوارگان هستند که ۳۱۰ هزار نفرشان می‌توانند تحصیل کنند.

سفیر ترکیه در انگلیس گفت:‌ تلویزیون بی.بی.سی با نشان دادن این برنامه‌ها ترکیه را کشوری با شرایط بد و نامناسب برای کودکان آواره نشان داده است. این رویکرد تاسف برانگیز نه تنها کمک‌های ترکیه را به آوارگان تضعیف می‌کند بلکه روابط تجاری میان ترکیه و انگلیس را زیر سوال می‌برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.