به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در درس تفسیر خود درقم خاطرنشان کرد: در جهان کنونی خبری از حمایت از مظلوم نیست؛ مانند آن جنایتی که آل سعود در حج سال گذشته کرد و این جنایتی که هر روز در یمن می کند، اما اقدامی علیه آنها صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد: از حضرت مسیح(ع) نقل کردند که فرمود: اگر کسی زخم خورده ای را ببیند به دنبال درمان او نشتابد شریک جُرم است. الآن این کشورهای غربی این طور می بینند که یمن و یمنی دارد هر روز مجروح می دهد اما اقدامی نمی کنند در نتیجه شریک جُرم ظالمان خواهند بود.
آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: این سفارش دین است که مبادا خون بی جهت ریخته شود. بسیاری از دعاهای ما مستجاب نمی شود برای اینکه وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهیم.
وی ادامه داد: حضرت فرمودند ،شما سعی کنید اسلحه را از دست ظالمان بگیرید، این حداقلِ کار است. اکنون جهان اسلام همین طور نگاه می کند و این یمنی ها زیر بمباران آل سعودند و چه وقت باید به این قرآن عمل شود خدا می داند!
آیت الله جوادی آملی تاکید کردند: همه جهان اسلام موظفند و باید اسلحه را از دست ظالم بگیرند.
وی با اشاره به آیه فَقاتِلُوا الَّتی‏ تَبْغی‏ حَتَّی تَفی‏ءَ إِلی‏ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُما بیان داشت:این چنین نیست که بگوییم جنگ تمام شد و آتش بس، بله آتش بس درست است اما این همه خسارت ها و تلفات چطور می شود؟! در مرحله بعد باید خسارتهای حاصل از جنگ جبران شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.