به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت نشاط سیاسی را در دستور کار قرار داد و به احزاب و فعالان سیاسی توجه شد و آن‌ها جلسات و میتینگ‌های خود را تشکیل می‌دهند که دولت از همه آن‌ها که بصورت قانونی فعالیت دارند، حمایت و پشتیبانی می کند.

وی بیان کرد: نشاط سیاسی در کشور وجود دارد که نشانه آن در انتخابات گذشته مشاهده شد که همه تشکل‌ها و احزاب، فعالانه حضور پیدا کردند.

قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت برنامه‌هایی را ارائه کرد و مردم به رئیس جمهور رأی دادند تا سکان اجرایی را به دست بگیرد و رئیس جمهور نیز همکارانی را انتخاب کرد تا امورات اجرایی کشور را به پیش ببرند. ما هم مسئولیت‌هایی داریم که باید به گونه‌ای عمل کنیم تا بتوانیم در پایان در مقابل مردم سربلند باشیم.

مقیمی تصریح کرد: توقع رئیس جمهور از ما این است که فرصت‌ها را با انجام وظیفه بگذرانیم و برای رفع مشکلات مردم اقدام کنیم.

وی با اشاره به بر هم خوردن ۹ جلسه سخنرانی انتخاباتی در کشور ادامه داد: از هزاران جلسه سیاسی که در کشور برگزار شد تنها ۹ جلسه برهم خورد که دو جلسه خود افراد حضور نیافتند و این امر که مخالفان و موافقان دولت نظرات خود را مطرح کردند، یک دستاورد بزرگی برای این دولت است.

قائم مقام وزیر کشور عنوان کرد: اما اکنون این‌گونه نیست و فعالان سیاسی در چارچوب قانون عمل و همه فعالان سیاسی تحت نظر کمیسیون ماده ۱۰ فعالیت می‌کنند. کمیسیون ماده ۱۰ از همه قوه‌ها در آن حضور دارند و وقتی گروهی مجوز می‌گیرد از فیلترها عبور کرده‌ و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

مقیمی ادامه داد: دولت پذیرفته که در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و در چارچوب برنامه‌های پنج ساله برنامه‌های اجرایی کشور را به پیش ببرد و دولت تعهداتی دارد که باید به آن جامه عمل بپوشاند تا مردم رضایت داشته باشند.

وی عنوان کرد: دولت می‌دانست مشکلاتی و نارسایی هایی که در کشور از جمله تهدیدها و کمبودهاست، نیاز به کار و برنامه‌ریزی جدی دارد، بنابراین تلاش کرد از مدیران کارآمد، پاکدست و خدوم استفاده کند.

قائم مقام وزیر کشور بیان کرد: دولت در خصوص مسائلی که با امنیت سر و کار دارد، وظیفه خود را انجام داده و کشور در اوج امنیت اداره می‌شود که باید از همه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی بخصوصا کسانی که از مرزها به خوبی صیانت می‌‎کنند، قدردانی کرد.

مقیمی یادآور شد: استانداران و فرمانداران به موقع جلسات شورای تأمین را برگزار می‌کنند و هماهنگی خوبی در شوراهای تأمین استان‌ها وجود دارد.

وی گفت: موضوع دیگری که دولت باید به آن توجه می‌کرد، مسائل اجتماعی است که ما در وزارت کشور مطالعاتی انجام دادیم و نتیجه آن در قالب گزارش مبسوط در شوراهای اداری استان‌ها قرائت شده و می شود.

قائم مقام وزیر کشور عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی کشور گزارش شده و در مجلس و هیأت دولت مطرح و خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد که مقام معظم رهبری فرمودند که باید اقدامات فوق‌العاده در زمینه‎های ازجمله اعتیاد، موادمخدر، طلاق، فقر، حاشیه‌نشینی و مسایل اخلاقی انجام شود تا آسیب‌ها را کنترل کنیم.

مقیمی اضافه کرد: وظایف همه دستگاه‌های اداری در این خصوص مشخص شده و هر ۶ ماه یکبار باید گزارش آن را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کنیم و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که زیبنده جمهوری اسلامی باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.