به گزارش ایرنا، موضوع سفر دو روزه ماتویینکو که در راس یک هیات از مقام های روسیه ۲۳ آبان ماه آغاز خواهد شد، مذاکره برای گسترش همکاری های دو کشور به ویژه پارلمانی است.

مهدی سنایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی در این باره اظهار کرد: یکی از برنامه های سفر رئیس شورای فدراسیون روسیه به تهران مذاکره با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی است.
روابط پارلمانی ایران و روسیه همسطح مناسبات سیاسی در حال گسترش است و هیات هایی از مجلس دو کشور در سفرهای متقابل با برگزاری نشست های مذاکراتی، توسعه همکاری ها در این زمینه را پیگیری می کنند.
شورای فدراسیون روسیه که به نام مجلس سنا یا علیا نیز شناخته می شود نقش اصلی را در تصویب قوانین و همچنین نظام پارلمانی دارد و رییس آن به عنوان مقام بلندپایه (سوم) این کشور شناخته می شود.
از آغاز کار دولت یازدهم، تهران و مسکو به بالاترین سطح روابط سیاسی در طول تاریخ همکاری های دو کشور دست یافته اند و در این مدت حسن روحانی و ولادیمیر پوتین سران ایران و روسیه هفت بار در حاشیه نشست های بین المللی در روسیه و خارج و همچنین یک بار در تهران دیدار و مذاکره کرده اند.
روابط اقتصادی دو کشور نیز در شش ماهه اول سال جاری میلادی با ۶۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵ به حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده و دو کشور در صددند براساس توافق صورت گرفته ارزش این روابط را در آینده ای نزدیک به سالانه حدود ۱۰ میلیار دلار برسانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.