به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در همایش فرمانداران و بخشداران فارس در شیراز افزود: معیشت و اقتصاد مردم از موضوع های مورد توجه وزارت کشور است و با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید توانسته در عرصه بین المللی برجام را به نتیجه برساند و فضای رونق اقتصادی را فراهم کند، باید همه موارد مربوط به سیاست های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، تورم را از ۴۴ درصد به کمتر از ۱۰ درصد، بیکاری را به حدود ۱۳ درصد و رشد اقتصادی را از منفی ۶.۸ درصد به حدود ۴.۴ دهم درصد رساند و این موضوع در شرایطی صورت گرفت که نه ریالی از بانک مرکزی استقراض و نه اسکناس چاپ کرده است.
مقیمی همچنین گفت: گزارش ها حاکی از امنیت مطلوب در سراسر کشور است و حفظ این امنیت از درجه اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی اظهارکرد: امنیت در همه بخش ها به ویژه در برابر تهدیدها، تهاجم ها و فعالیت گروه های معاند و تکفیری با توجه به وضعیت کشورهای همسایه باید مورد توجه باشد.
قائم مقام وزیر کشور افزود: همچنین ما باید از آمادگی لازم برای ارائه خدمات مستشاری به کشورهای متقاضی برای حفظ امنیتشان برخوردار باشیم.
مقیمی، مباحث اجتماعی را از جمله موضوع های مورد توجه وزارت کشور دانست و گفت: آسیب های فراوانی هم اکنون جامعه را آزار می دهد که هیچ کدام در شان نظام مردم سالاری دینی ما که قوانین آن برگرفته از قرآن است، نیست.
قائم مقام وزیر کشور افزود: دستگاه های مسئول باید هر 6 ماه گزارش اقدام های فوق العاده خود را در زمینه رفع آسیب های اجتماعی ارائه کنند.
وی، مردمداری و تکریم ارباب رجوع را از دیگر موضوع های مدنظر وزارت کشور دانست و بیان کرد: هر فرماندار و بخشداری باید یک دفتر برای رسیدگی به شکایت ها و گلایه های مردم ایجاد کند و تا آنجا که امکان دارد کار مردم را در چارچوب ضوابط و بدون فوت وقت انجام دهد.
قائم مقام وزیر کشور، برگزاری انتخابات را از دیگر وظایف وزارت کشور دانست و گفت: انتخابات سال 94 به خوبی برگزار شد و لازم است در انتخابات پیش رو (بیست و نهم اردیبهشت 96) هم به حق الناس بودن رای مردم و صیانت از آن توجه ویژه داشته باشیم.
مقیمی، ضمن تاکید بر لزوم رعایت دقیق قانون انتخابات، اضافه کرد: در انتخابات گذشته شرایطی فراهم شد که مخالفان و موافقان دولت حرف هایشان را بیان کردند و جلسات متعدد انتخاباتی در کشور برگزار شد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان بیست و نهم اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.