به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن اگزمینر، ارنست مونیز، وزیر انرژی ایالات متحده در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل گفت: موج بزرگی از بازنشستگی تاسیسات انرژی هسته‌ای در حدود ۱۵ سال آینده در راه است. تصمیم‌ها درباره این که آیا این تاسیسات جایگزین شوند یا خیر باید زودتر از این زمان گرفته شود.

او گفت: در بازار انرژی برای جایگزینی این انرژی به ویژه جایگزینی این انرژی عاری از کربن درخواست‌ها برای تصمیمات اختصاص سرمایه مسلما درباره زمانی ۱۰ ساله هستند. به عبارت دیگر در پنج سال آینده ما می‌خواهیم که با تصمیم طرح سرمایه‌گذاری گسترده بیش‌تر مواجه شویم.

مونیز در سال‌های اخیر حامی افزایش تولید انرژی هسته‌ای بوده است و آن را به عنوان یک منبع انرژی عاری از کربن سودآور تلقی می‌کند که به کشور کمک می‌کند تا به اهداف تغییر آب و هوای خود تحقق بخشد.

با این وجود افکار عمومی بیش‌تر و بیش‌تر به ضد انرژی هسته‌ای تبدیل می‌شوند. نظرسنجی گالوپ که در ماه مارس انجام شد، نشان داد بیش از نیمی از کشور برای اولین‌بار از سال ۱۹۹۴ با انرژی هسته‌ای مخالف هستند.

متصدیان سنجش افکار عمومی دریافتند که حمایت از انرژی هسته‌ای به آهستگی تا سال ۲۰۱۰ رشد می‌کرده بود اما از آن پس این حمایت رو به کاهش نهاده است.

مونیز گفت: کاهش حمایت عمومی درباره آن چه که باید درباره نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای این کشور صورت گیرد را با سوالات بی‌پاسخ زیادی رو به رو می‌کند.

او اضافه کرد: یک سناتور برای آینده انرژی این کشور که انرژی هسته‌ای بسیاری از نیروی این کشور را تامین می‌کند وجود دارد و آن جایگزینی زغال سنگ و حرکت به سمت کاهش کربن در بخش انرژی است اما بسیاری از مردم آن را جذاب نمی‌دانند.

وزیر انرژی آمریکا تصریح کرد: این کشور باید سیستم الکتریسیته قابل اعتماد انعطاف‌پذیر و کربن‌زدا را به یک شکل یا فرم دیگر توسعه دهد. هنوز مشخص نیست که آیا انرژی هسته‌ای بخشی از این سیستم باشد یا خیر.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.