به گزارش روزنامه شرق «حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به سخنان وزیر بهداشت گفت: «این که وزیر بهداشت می‌گوید آقای روحانی آرامش را به جامعه آورده، ما باید اثر این آرامش را در حوزه‌های مختلف ببینیم.»

او افزود: «وزیر بهداشت به حوزه خارج از حوزه مربوطه خودش دخالت کرده است و حق ورود به حوزه ائمه‌ جمعه را ندارد. پیشنهاد می‌کنیم سرداران آمپول و الکل در کار سرداران علم و قلم دخالت نکنند. هر کسی باید حوزه خود را بشناسد. رضاخان هم جرات چنین حرف‌ها و اراجیفی را نداشت که ما الان شاهدش هستیم. بنابراین باید حساب‌ شده حرف بزنند و هر کسی به حیطه کاری خودش ورود کند.»

او افزود: «اگر ائمه‌ جمعه با مردم همدردی نکنند و اگر تسکین‌بخشی‌های آنها نبود، امروز شاهد چیزهای دیگری در سطح جامعه بودیم. ما هر چه داریم، مرهون کارها و اقدامات ائمه جمعه و سرداران حرم و قلم است. نماز جمعه کلیسا نیست. وزیر بهداشت باید بداند نماز جمعه نماز عبادی - سیاسی و حکومتی است و ائمه جمعه در همه امور ورود پیدا می‌کنند. این حرف ایشان مخصوص جوامع سکولار است.»

سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی، وزیر بهداشت، در سی‌وسومین کنگره انجمن علمی روان‌پزشکی ایران گفته بود: «در کشور ما هر کسی اظهارنظری دارد. مثلا یکی سردار عَلَم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهوری و مسئولان را به چالش می‌کشد. دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند. یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد.»

او همچنین گفته بود: «امیدوارم سیاستگذاران، دولت، مجلس، خطبا، ائمه جمعه و هر کس که در کشور تریبونی دارد، زحمات شما روانپزشکان را زیاد نکند و اعصاب مردم را تحت‌تأثیر قرار ندهد، تهمت نزنند، اضطراب را تحمیل نکنند و اگر آبی برای شما نمی‌آورند، کوزه را هم نشکنند تا شاهد کاهش اختلالات روانپزشکی باشیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.