به گزارش تسنیم به نقل از العهد، نبیه‌بری رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی گفت: ما در چند قدمی انتخاب رئیس‌جمهور هستیم و اگر خدا بخواند رئیس‌جمهور لبنان ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) انتخاب می‌شود.

وی افزود: ما امیدواریم که رئیس‌جمهور انتخاب شود زیر لبنان نیاز شدیدی به رئیس‌جمهور دار و ما بیش از دو سال و نیم است که بدون رئیس‌جمهور هستیم.

بری گفت که طبیعتا انتخاب رئیس‌جمهور خود امری ضروری است، اما کافی نیست، زیرا بعد از آن باید جهاد اکبر در زمینه سایر موضوعات از جمله قانون انتخابات صورت گیرد.

از سه شنبه پنجم خرداد ۹۳ (۲۵ می ۲۰۱۴) بیش از دو سال می‌گذرد که کاخ ریاست جمهوری لبنان منتظر ورود جانشین میشل سلیمان رئیس جمهور سابق است و پارلمان لبنان با وجود پایان یافتن دوره ریاست جمهوری سلیمان به سبب اختلافات سیاسی ناشی از وجود فضای دوقطبی و کارشکنی‌های عربستان، نمی‌تواند جانشین وی را انتخاب کند و خلاء ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و تا کنون بیش از ۴۰ نشست پارلمان به ریاست نبیه بری برگزار شده که هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

نشست آتی پارلمان لبنان، ۳۱ اکتبر جاری(دوشنبه ۱۰ آبان) برگزار می‌شود که به گفته برخی منابع اگر غافلگیرکننده‌های امنیتی رخ ندهد، عون انتخاب خواهد شد.

این در حالی است که سعد الحریری رئیس جریان المستبقل پنجشنبه گذشته رسما از نامزدی میشل عون رهبر جریان ملی آزاد برای ریاست‌جمهوری لبنان حمایت کرد.

وی افزود: گزینه‌های ریاست‌جمهوری امروز زیاد نیست و جز میشل عون نامزدی باقی نمانده که رئیس همه لبنانی‌ها و حافظ حاکمیت و استقلال آنها باشد.

میشل عون رئیس جریان تغییر و اصلاح لبنان و نامزد مطرح ریاست جمهوری این کشور روز گذشته با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار کرد.

وی بعد از این دیدار گفت: سید حسن نصرالله تمام تسهیلات برای حل موضوع انتخاب رئیس جمهور را ارائه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.