به گزارش مهر، آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، روز گذشته در دیدار جمعی از علمای عراق با بیان این که مسأله تقریب و وحدت مسلمانان امروز بسیار لازم و اثرگذار است، گفت: بنا به فرموده پیامبر اسلام(ص) شناخت زمان از مسائل مهم در اسلام است و شناخت زمان به معنای شناخت اهل زمان، حوادث زمان و دوستان و دشمنان زمان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در اسلام سیاست از دین و علم جدا نیست، اظهار داشت: اسلام همانند شجره طیبه ای است که شاخه های متعددی همچون علم، سیاست و اقتصاد دارد، از این رو همه عرصه ها شاخه ای از یک ریشه که اسلام به شمار می رود هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر باید بیشتر به تمام ابعاد اسلام توجه کرد، در فرهنگ تشیع و اسلام شیعه و سنی با یکدیگر برادر هستند و اهل بیت(ع) به ما تأکید کردند که در مساجد اهل سنت و پشت سر آن ها نماز بخوانید و همچنین با آن ها معاشرت و محبت داشته باشید.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که هر اندازه که شیعه و سنی با یکدیگر برادر باشند در برابر دشمن قوی تر می شوند، ابراز داشت: هر اندازه که از یکدیگر فاصله بگیریم دشمن بیشتر جرأت پیدا می کند.

وی عنوان کرد: ما باید از جریان ها و حوادث روز مطلع بوده و با یکدیگر متحد باشیم و اجازه پیشروی ندهیم چون برای دشمن، شیعه و سنی تفاوت ندارد زیرا می خواهد دین مبین اسلام را نابود کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: با بیان این که عربستان و تکفیری ها در قاهره حزب النور را تأسیس کردند، گفت: با پول نفت و گاز در قاهره تسلط پیدا کردند و شیعه را کوبیدند، شیعه و سنی دشمنانی واحد دارند از این رو باید متحد باشند و به موازات پیشرفت علمی باید در مسائل سیاسی جهان اسلام حضور داشته باشند و با گروه های تکفیری مورد حمایت آمریکا و غرب مقابله کنند.

وی افزود: در برابر جریان سوریه، یمن و بحرین نمی توانیم بی تفاوت باشیم، دشمن سرمایه گذاری کرده و با نوکران خود همانند آل خلیفه و آل سعود علیه اسلام ناب تلاش می کنند. ما به عنوان عالم اسلامی و یک مسلمان نمی توانیم بی تفاوت باشیم از این رو باید در برابر دشمن به صورت متحد مبارزه کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نبوده بلکه اسلام در برابر کفر مطرح است، اظهار داشت: نمی توانیم در برابر مظلومان ساکت باشیم، اسلام اقتضا می کند در برابر دنیای استکبار، کفر و صهیونیسم متحد باشیم؛ اگر متحد نباشیم دشمن ما را می بلعد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.