به گزارش ایسنا، احمد میدری در همایش رفاه اجتماعی، نگاهی به گذشته و چشم انداز آینده به بیان مباحثی پیرامون رابطه جنگ و فقر پرداخت و اظهار کرد: پیشرفت‌های خوبی در شاخص‌های توسعه‌ای در سال‌های گذشته داشته‌ایم. در سال ۱۹۹۰، پنج درصد کودکان ایران دچار سوء تغذیه بودند که در سال ۲۰۱۴ به سه درصد رسیده است.


وی افزود: همچنین شاخص کوتاه قدی از 26 به هفت درصد رسیده است. در شاخص مرگ و میر کودکان کمتر از پنج سال نیز از پنج به 1.7 درصد رسیده و قابل قبول است.


معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بر اساس گزارشات بین المللی ایران در زمینه توسعه انسانی نیز رشد خوبی داشته است اظهار کرد: ما موفق شدیم خود را از لحاظ توسعه انسانی از ردیف متوسط به عالی برسانیم و شاخص خود را به ۰.۷۴۰ افزایش دهیم.

میدری افزود: همچنین میانگین سنوات تحصیلی در ایران از چهار به هشت سال رسیده و درآمد ناخالص ملی ما نیز بر اساس قدرت خرید بین المللی ۵۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شاخص مبتلایان به ایدز در خاورمیانه بهتر از آفریقا و آمریکاست گفت: در ایران در سال ۲۰۰۰، ۲۴۰۰ مبتلا به ایدز شناسایی شدند که امروز به ۳۱ هزار مورد رسیده است اما باز هم وضعیت ما نسبت به جوامع دیگر بهتر است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تاثیر جنگ بر وضعیت مردم بسیار پیچیده است و تلفات انسانی شاید نوک کوه یخ باشد. فقر تبعاتی در دنیا دارد و داعش از همین فقرا سرباز می گیرد و هر فقیری یک سرباز بالقوه داعش و یک تروریست بالقوه در دنیاست. جنگ آغاز فقر و نکبت است.

وی با بیان اینکه همه گروه‌ها و اقشار مردم از هنرمندان گرفته تا طرفداران محیط زیست همه مدافع صلح هستند گفت: همه طرفداران صلح باید برای مقابله با فقر با یکدیگر متحد شوند. خیرین نیز شرکای اجتماعی دولت ها در امر فقرزدایی هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.