به گزارش خبرآنلاین؛ وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در جلسه علنی سه شنبه-۴ آبان- مجلس حاضر شد.

پیش از ورود مجلس به سئوال از وزیر، نائب رئیس مجلس از درخواست وزیراطلاعات برای غیرعلنی شدن جلسه سخن گفت که این خواسته با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

در ادامه نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گزارش این کمیسیون در مورد سئوال از وزیر اطلاعات را قرائت کرد و گفت: آقای حاجی دلیگانی در کمیسیون به نمایندگی از سئوال کنندگان سئوال را مطرح کردند، البته امروز کریمی قدوسی به نمایندگی سئوال را مطرح می کنند.

وی افزود: سئوال اول پیرامون حضور سناتور آمریکایی در ایران بود. آقای حاجی دلیگانی با توجه به مسئله نفوذ سئوال داشتند که حضور این سناتور به چه دلیل بود؟ آقای علوی توضیح داند که این سفر در تور اطلاعاتی ما صورت گر فته است و ما تمام نشست ها و رفت و آمدها را در نظرداشتیم و هیچ مورد امنیتی وجود نداشته است.

نقوی در توضیح سئوال‌های بعدی نمایندگان از وزیر اطلاعات اظهار کرد: سئوال دوم در مورد قرار دادی که با یک شرکت بازی رایانه ای بسته شده است بود که آقای وزیر گفتند هنوز قراردادی بسته نشده است و این شرکت از شرکت های قوی رایانه ای است و ما میتوانیم از این شرکت در راستای هنجارها و ارزش‌های خود استفاده کنیم. سئوال سوم،‌ این بود که علت سفرهای طولانی مدت رئیس دانشگاه علم صنعت به خارج از کشور چیست؟ آقای علوی گفت که ما کلیه سفرها را بررسی کردیم و هیچ کدام از سفرها مورد امنیتی نداشته است و در پایان اما سئوال کنندگان قانع نشدند و اینک سئوال را میشنویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.