به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد نهاوندیان در این بازدید و در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران، با اشاره به پیشرفتها در تولید و کیفیت آب سنگین اراک به ویژه پس از توافق هسته ای و اجرای برجام گفت: امروز با تاییدات بین المللی کیفیت درجه خلوص از ۹۹.۷۵ به ۹۹.۹۵ درصد و رتبه جمهوری اسلامی ایران به ردیف دوم جهان ارتقا یافته که این دستاورد بزرگ علمی و فن آوری و همچنین حضور در بازار جهانی عرضه و تقاضای محصولات هسته ای، عملا ایران را به عنوان بازیگر غیرقابل انکار این محصول در سطح جهانی معرفی کرده است.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: دهها تن از این محصول به بازار بین المللی، از جمله آمریکا و روسیه صادر شده و در آینده نیز برخی کشورهای اروپایی به مشتریان اضافه خواهند شد.

نهاوندیان تاکید کرد: این به معنای پیروزی قطعی ایران برای حضور در اقتصاد جهانی در حوزه هسته ای است.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه در طراحی و توسعه رآکتور اراک ادامه داد: طراحی اولیه متخصصان ایرانی مورد تایید بین المللی قرار گرفته و سرعت پیشرفتها بیش از پیش بینی ها بوده که این تحقق همان وعده رییس جمهوری با مردم است که هم سانتریفیوژها و هم چرخ اقتصاد باید بچرخند.

نهاوندیان تاکید کرد: گامهای بلندتر و مستحکم تری در صنعت هسته ای برخواهیم داشت که به اذعان بین المللی صلح آمیز بوده و هست و درکنار آن با برداشته شدن تحریمها اقتصاد کشور نیز حرکت روبه جلو خواهد داشت.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: افزایش صادرات، کاهش اتکا به نفت و پیشبرد بخش های اقتصادی با فن آوری های نوین پیام روشنی برای صنعت هسته ای و اقتصاد ایران می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.