به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «ژان مارک آیرو» ضمن بازدید از پارلمان ترکیه و دیدار با «اسماعیل قهرمان»، رئیس پارلمان این کشور، از شهامت و ایستادگی مردم این کشور در برابر کودتای ۱۵ جولای تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه فرانسه همچنین از محل مورد حمله قرار گرفته ساختمان پارلمان ترکیه بازدید کرده و با ملت ترکیه ابراز همدردی کرد.

«آیرو» همچنین حضور خود در آنکارا را دلیلی بر ایستادگی کشورش در کنار ترکیه در مواجهه با تلاش برای انجام کودتا دانست و گفت: پارلمان، سمبل دمکراسی ترکیه است و این (خمپاره) به قلب آن اصابت کرد. همانطور که می دانید، فرانسه فورا تلاش برای انجام این کودتای غیر قابل قبول را محکوم کرد.

وی افزود: ما شجاعت اعضای پارلمان را در آن شب (حادثه) ستایش می کنیم. مردم ترکیه شجاعانه برخورد کردند و به خیابان ها ریختند و به کودتا "نه" گفتند.

«اسماعیل قهرمان» نیز کودتای ۱۵ جولای ترکیه را امتحانی برای دمکراسی در این کشور دانست و گفت: شما بخش های بمباران شده را ملاحظه کردید. ما واقعا شب وحشتناکی را گذراندیم. این نوعی امتحان برای دمکراسی بود. با این همه، جامعه ترکیه نشان داد که مجذوب دمکراسی بوده و کودتا را با کمک یکدیگر خنثی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.