به گزارش تسنیم، برخی منابع سازمان ملل در گفتگو با المیادین از جزئیات طرح حل فراگیر بحران یمن که امروز از سوی اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور به هیئت صنعا داده شده است، پرده برداشتند.

این منابع گفتند که یکی از موارد این طرح انتخاب یک نماینده توافقی برای رئیس‌جمهور و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری طی یکسال بعد از این توافق است. بر این اساس علی محسن الاحمر نماینده فعلی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن باید در طول ۲۴ ساعت بعد از امضای این توافق استعفا کند.

همچنین بر اساس این طرح باید تمام اختیارات منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به معاون جدیدش واگذار شود و او دستور تشکیل دولت وحدت ملی به صورت مشترک بین هواداران منصور هادی، حزب کنگره و انصارالله با رئیسی توافقی طی ۳۰ روز را صادر کند.

منابع سازمان ملل گفتند که این طرح بر ضرورت برگزاری همه‌پرسی درباره قانون اساسی بعد از اصلاح آن و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری یکسال طی یک سال بعد از توافق تاکید دارد.

همچنین بر اساس این طرح، طی یک ماه بعد از توافق باید از منطقه "أ" در صنعا و تعز و الحدیده عقب نشینی صورت گیرد و کمیته نظامی و امنیتی مرکزی که در تمام استانها کمیته‌های فرعی داشته باشد تشکیل شود.

اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز گذشته در سفری از پیش اعلام نشده وارد صنعا پایتخت این کشور شود.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که سفر ولد الشیخ ساعاتی بعد از درخواست وی برای تجدید آتش‌بس در یمن به مدت ۷۲ ساعت دیگر صورت گرفته است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نماینده سازمان ملل حامل پیش‌نویس نهایی طرح حل فراگیر بحران یمن است که قرار است هفته آینده به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شود.

سفر ولد الشیخ به صنعا همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به این شهر و سایر مناطق یمن صورت گرفته است.

همزمان با اخبار ورود ولدالشیخ با صنعا، حزب کنگره مردمی یمن اعلام کرد که او دیگر نماینده‌ای بی طرف نیست، بلکه او نماینده عربستان است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوز عربستان به این کشور به بیش از ۲۷ هزار شهید و زخمی رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.