به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری ظهر امروز در جلسه شورا اداری شهرستان خمین که در بیت امام راحل و در دومین روز سفر رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح کشور به عنوان سیاست زودبازده دولت محسوب می‌شود و درهمین راستا رئیس جمهور دستور اختصاص مبلغ ۱۰۰۰میلیارد ریال را برای اشتغال ۵۰۰۰فرد در استان مرکزی داده است تا به این وسیله ایجاد خوداشتغالی تحت نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شود.

وی افزود: استان مرکزی در حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیش از ۳۰ طرح را در دست اجرا دارد، همچنین در زمینه توسعه زیرساخت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تا کنون مبلغی بالغ بر ۵۲۰میلیازد زیال صرف کرده است.

معاون اجرائی رئیس جمهور تصریح کرد: نوید سرمایه‌گذاری مبلغی بالغ بر ۱۰۳میلیارد تومان تا پایان کار دولت تدبیر و امید را به مردم استان مرکزی می‌دهیم، تا کنون تعداد ۲۱۸ روستا در سطح استان مرکزی به سیستم اینترنت پرسرعت تجهیز شده‌اند و امیدواریم که تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد ۲۰۷ روستای دیگر هم از این تکنولوژی برخوردار شوند.

شریعتمداری ادامه داد: تاکنون مقدار ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری به ظرفیت ارتباطات استان مرکزی افزوده شده و در ادامه راه‌اندازی شبکه‌های نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه در شهرستان‌های ساوه، محلات، دلیجان و کلانشهر اراک به مرحله عملیاتی رسیده‌اند و باید گفت که پهنای باند اینترنت استان مرکزی به مقدار ۵/۵برابر افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: استان مرکزی در خصوص اعتبارات لازم برای انجام عملیات سرمایه در گردش درخواست دریافت مبلغی بالغ بر ۵۱۰میلیارد تومان را مطرح کرده است، همچنین به دنبال موارد مطرح شده و سفر رئیس جمهور به این استان درخواست تخصیص اعتبار به تعداد ۳۶۰ واحد صنعتی فعال و نیمه‌فعال در سطح استان به بانک مرکزی ارجاع داده شده است.

معاون اجرائی رئیس جمهور با اشاره به تخصیص اعتبارات گفت: در راستای فعالیت بخشی به ۷۹ طرح نیمه فعال در سطح استان مرکزی اعتباری بالغ بر ۹۲۳ میلیارد تومان مدنظر است، همچنین خروج واحد آندسازی مجموعه آلومینیوم کلانشهر اراک با صرف مبلغ ۱۲۰میلیارد تومان که معادل ۵۰دلار ارزی است درحال انجام بوده و این اقدام نتایج مطلوبی را به دنبال دارد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۳۵شهر از استان مرکزی از انرژی نفت و گاز بهره‌مند شده‌اند و تنها یک شهر در سطح استان باقی مانده است که عملیات بهره‌مندی آن به انرژی نفت و گاز درحال انجام است، همچنین تا کنون تعداد ۸۹۰ روستا در سطح استان مرکزی از نعمت نفت‌وگاز بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: عملیات گاز رسانی به ۵ایستگاه سوخت مایع در استان مرکزی و تجهیز تعداد ۹۶ روستا به انرژی گاز از دیگر تعهدات دولت یازدهم است که تا پایان کار این دولت به انجام می‌رسند.

معاون اجرائی رئیس جمهور افزود: تعداد ۳۷ طرح و پروژه نیمه تمام در سطح استان مرکزی باقی‌مانده که عملیات تکامل آن‌ها نیازمند صرف مبلغی بالغ بر ۴۷۰میلیارد تومان است و باید این تعداد پروژه را به بخش غیردولتی واگذار کنند، همچنین تعداد ۸ فقره از این پروژه‌ها در مرحله واگذاری به بخش غیردولتی قرار دارند.

شریعتمداری ادامه داد: دولت در بخش کشاورزی تاکنون ۱۴طرح در زمینه‌های مختلف از جمله بخش‌های گلخانه‌ای، آب، اشتغال در بخش خصوصی و دامپروری با حمایت از سوی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی و با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریال را متعهد شده است.

معاون اجرائی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۸ روستای استان مرکزی از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند، گفت: تا پایان کار دولت ۲۷ روستا به این تعداد افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: پهنای باند اینترنت ۵.۵ برابر افزایش یافته و شبکه‌های نسل دوم تا چهارم تلفن همراه در اراک، ساوه، محلات و دلیجان عملیاتی شده است.

شریعتمداری ادامه داد: براساس دستور رئیس جمهور برای تصمیم گیری مسائل سفر دو نظرسنجی از مردم استان مرکزی به عمل آمد و همه اعضای هیئت دولت در جریان اولویت های مردم برای مشکلات مردم استان و پیشنهادات قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین در اجرای دستور رئیس جمهور، در تعامل با تیم ۹۰نفره هیئت علمی دانشگاه های استان مرکزی آسیب شناسی و مسائل استان مورد بررسی قرار گرفت تا سفر استانی به صورت علمی و مفید انجام بشود.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: براساس تصمیم راهبردی رئیس جمهور باید توسعه استان ها را از وابستگی به بودجه عمومی کم کنیم و به اتکای آنها به منابع غیردولتی بیفزائیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.