به گزارش ایرنا، فدراسیون صنایع انگلیس در آخرین بررسی اش عنوان کرده که میزان تولید صنایع و میزان سفارش ها شرکت های انگلیسی در سه ماه سوم سال جاری میلادی رشد قابل توجهی داشته است.

به گفته این فدراسیون، ۲۹ درصد از شرکت ها انگلیسی گفته اند که میزان سفارش ها داده شده به آنها افزایش داشته و این در حالی است که تنها ۲۰ درصد از آنها گفته اند که سفارش های داده شده به آنها کاهش یافته است.
این فدراسیون عنوان کرد که از هر پنج شرکت انگلیسی یکی از آنها گفته است که نسبت به آینده کاری اش خوش بین است.
در همین حال این فدراسیون هشدار داده است که کاهش ارزش پوند اگرچه سبب افزایش تقاضاها برای محصولات صادراتی این کشور شده اما سبب بالا رفتن هزینه ها به دلیل بالا رفتن مواد وارداتی شده است.
ارزش پوند در برابر دلار آمریکا از زمان برگزاری همه پرسی ژوئن گذشته که منجر به رأی انگلیسی ها شد، تاکنون در حدود 20 درصد کاهش داشته است.
به گفته فدراسیون صنایع انگلیس، ۴۷ درصد از شرکت هایی که مورد بررسی قرار گرفته اند، گفته اند که نگران از تاثیرات منفی کاهش ارزش پوند بر روی فعالیت آنها هستند و این در حالی است که ۳۲ درصد از آنها گفته اند که این کاهش بر روی فعالیت آنها تاثیر مثبت داشته است.
'راین نیوتن اسمیت'مدیر بخش اقتصادی فدراسیون صنایع انگلیس گفته است که 'بخش های تولیدی نسبت به آینده صادرات و رشد سفارش ها خود به دنبال کاهش ارزش پوند، خوش بین هستند.
وی در همین حال افزود: کاهش ارزش پوند به هر حال سبب بالا رفتن هزینه ها می شود که این مساله سبب افزایش تورم و هزینه های مشتری در ماه های در پیش رو خواهد شد.
در فدراسیون صنایع انگلیس نزدیک به 190 هزار شرکت تجاری در حوزه های مختلف که دارای نزدیک به 7 میلیون نیرو می باشند، عضویت دارند.
این فدراسیون که در سال ۱۹۶۵ میلادی تأسیس شده، علاوه بر داشتن ۱۳ دفتر در بریتانیا در بروکسل، واشنگتن ، پکن و دهلی نو دارای نمایندگی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.