به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز پس از دیدار کریستوس استیلیامیرس کمیسیونر بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آقای کریستوس استیلیامیرس به صورت جدی پیگیر هستند که اقدامات مناسب‌تری در خصوص مربوط به حوادث غیرمترقبه و پناهندگان و آوارگان داشته باشند و جلسات کارشناسی هم بین ما و همکاران ایشان برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: تلاش ما بر این است که به یک مدیریت مناسب و سیاست‌های جدیدی برسیم که موضوع پناهندگان و آوارگان ساماندهی بهتری داشته باشد و این مستلزم آن است که هم دولت افغانستان و هم ما و همچنین سازمان ملل و اتحادیه اروپا با هم روی این موضوع متمرکز شوند و اقدام کنند.

وی با اشاره به دیدار امروز خود با کمیسیونر بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفت: ما در این دیدار نظرات کارشناسی و مسائل و مشکلات را مطرح کردیم و امیدواریم با تعامل و همکاری که صورت می‌گیرد به راه‌های مطلوب‌تری برسیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا کمک‌های بین‌المللی در امور پناهندگان و آوارگان به ایران مناسب است یا خیر؟ تصریح کرد: خیر آنها حداکثر سه درصد هزینه‌هایی که ایران در این مسیر انجام می‌دهد را تامین می‌کنند که بیشتر این کمک‌ها نیز شامل تغذیه، دارو و مسائل آموزشی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.