به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی امروز در حاشیه چهارمین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور که در دانشگاه خاتم برگزار شد، در جمع خبرنگاران درخصوص نحوه تقویت دانش و ایجاد اشتغال در کشور اظهار کرد: باید آموزش‌های مهارتی تقویت و توسعه شود و آموزش مقاطع تحصیلات تکمیلی از ابتدا بر پروژه‌های مطالعاتی متکی باشد.

وزیر علوم افزود: همچنین باید برنامه کارورزی برای تمام رشته‌ها ابلاغ شود و بازنگری رشته‌های تحصیلی که دارای کار عملی باشند، نیز در دستور کار قرار گیرد؛ به گونه‌ای که لازم است حدود ۶۰۰ رشته تحصیلی بازنگری شود.

وی ادامه داد: همچنین اقداماتی در زمینه تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده که این اقدامات باید فراگیر شود و اساتید و فارغ‌التحصیلان چنانچه دستاورد تحقیقی و نوآوری داشته باشند، خودشان شرکت دانش‌بنیان تاسیس کنند و از تسهیلاتی مانند معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند.

به گفته فرهادی، اصول آمایش آموزش عالی که ساماندهی توسعه متوازن رشته‌ها را دربر می‌گیرد، جزء برنامه‌های اساسی وزارت علوم محسوب می‌شود.

فرهادی در پاسخ به ایسنا درخصوص اینکه وزارت علوم چه اقدامی در راستای جلوگیری از فروش پایان‌نامه و مقاله انجام داده است، گفت: قانون منع فروش پایان‌نامه و مقاله به مجلس ارسال شده که ما منتظر هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.