به گزارش مهر، حجت ااسلام حسن روحانی بعد از ظهر دوشنبه در جریان دومین روز از سفر استانی خود به استان مرکزی و حضور در شهرستان خمین، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان مرکزی قابلیت های بسیار زیادی علاوه بر قابلیت های طبیعی وجود دارد.

وی افزود: سرمایه گذاری ها عظیمی در گذشته در بخش صنعت استان مرکزی انجام گرفته که این صنایع باید به روز شوند تا از ظرفیت آنها به طور کامل بهره برداری شود.

رئیس جمهور بیان کرد: اولویت دولت در آغاز سال، خروج از رکود و رشد اقتصادی بود و پیش بینی می کنیم امسال به بیش از پنج درصد رشد دست یابیم.

روحانی تصریح کرد: به استانداران ابلاغ شده آن دسته از واحدهای صنعتی که نیمه فعال هستند و محصول آنها بازار دارد، به آنها تسهیلات رونق پرداخت شود و اگر صاحبان این صنایع مشکلاتی با بانک ها دارند فعلا مساله و بدهی آنها نادیده گرفته شود.

وی افزود: برنامه ریزی ما در ابتدای سال اعطای تسهیلات به ۷۵۰۰ واحدصنعتی طی سال جاری بود در حالی که تاکنون به ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شده و تا پایان سال هم تخصیص این اعتبارات به ویژه به بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط ادامه دارد.

رئیس جمهور یادآور شد: برخی از واحدهای صنعتی در کشور ما از نظر فناوری عقب هستند و باید به روز شوند تا ما قدرت صادراتی پیداکنیم و بازارهای هدف را در دست بگیریم.

روحانی اظهار داشت: امروز کشورهای زیادی وجود دارند که تمایل به انعقاد قرارداد و سرمایه گذاری در کشور ما دارند که ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و استان مرکزی نیز با توجه به صنعتی بودن در این زمینه بستر مناسبی دارد.

وی افزود: در بخش کشاورزی تاکید ما براین است که باید این بخش مدرن سازی شود و با توجه به کمبود آب در کشور ضرورت اجرای فناوری در کشاورزی دو چندان می شود.

رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: در حوزه محیط زیست در سفر به استان مرکزی تصمیماتی گرفته شده و به ویژه حفظ و احیای تالاب میقان که در صورت نابودی، تبدیل به کانون گرد و غبار می شود را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: در زمینه گردشگری استان مرکزی استعداد و ظرفیت خوبی دارد و مهد مفاخر بسیاری بوده که فراهم کردن بسترهای گسترش و رونق حوزه گردشگری در این استان باید در نظر گرفته شود و این یک اقدام اصولی برای کاهش آمار بیکاری است.

روحانی گفت: در مورد مساله حمل و نقل و زیرساخت های جاده ای جای خوشحالی دارد که بزرگراه اراک-خمین در این سفر بالاخره پس از سال ها افتتاح شد و در شورای اداری امروز نیز تاکید شد که طرح های خمین مورد توجه برای اجرایی شدن قرار گیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ۹۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۵۴ پروژه، در سفر استانی به استان مرکزی در نظر گرفته شده و رئیس سازمان برنامه و بودجه طی دو هفته آینده به استان می آید تا مصوبات سفر و اعتبارات را بررسی کنند.

وی گفت: امیدواریم این سفر، سفر پر خیر و برکتی برای استان مرکزی باشد و طرح های افتتاح شده در این استان طی این سفر، زمینه آرامش و رضایتمندی مردم استان را فراهم کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.