امیر سرکرده در گفت و گو با میزان گفت: طی روزهای آینده شاهد بارش باران در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود. همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه از شدت بارش ها کاسته خواهد شد و جوی آرام را در کشور خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش های پراکنده در برخی از نقاط کشور طی امروز و فردا اظهار کرد: انزلی، رشت، نوشهر، اردبیل و لاهیجان شهرهایی خواهند بود که در آنها بارش های پراکنده را خواهیم داشت.

سرکرده با ارائه توصیه ای به شهروندان حاضر در شهرهای اردبیل و ماسوله اظهارکرد: در شهرهای گرمی، اردبیل و ماسوله شاهد مه غلیظ خواهیم بود و رانندگان برای تردد در این نواحی باید احتیاط در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص کاهش دما در سراسر استانهای کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد روند کاهشی دمای هوا در سراسر نقاط کشور هستیم اما این موضوع در برخی از نقاط از جمله گرگان، بیرجند و مشهد با کاهش بیش از ۵ درجه ای دمای هوا مشهودتر است.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود ابرهای باران زا به آسمان کشور خبر داد و تصریح کرد: از ساعت بعد از ظهر امروز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات قزوین و البرز شاهد بارش باران خواهیم بود.

سرکرده با تأکید بر اینکه ساکنان پایتخت طی چند روز آینده باران را تجربه خواهند کرد، گفت: با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی مشخص شد که طی چند روز آینده در شهر تهران شاهد بارش باران خواهیم بود و این بارشها از فردا آغاز خواهند شد.

وی اظهارکرد: میزان کاهش دمای هوا در سراسر کشور حدودا ۵ درجه خواهد بود و این کاهش دما تداوم نیز خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.