به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، حزب محافظه‌کار "مردمی" ماریانو راخوی، نخست‌وزیر موقت اسپانیا در انتخابات ماه دسامبر و پس از آن در انتخابات ژوئن امسال پیروز شد اما نتوانست اکثریت را برای تشکیل مستقل کابینه به دست آورد. حزب مردمی به حمایت و یا رای ممتنع حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا (PSOE) نیاز دارد و این رای‌گیری قرار است طی روزهای آتی انجام شود.

هیات‌های حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا روز یکشنبه نهایتا در جلسه‌ای جنجالی با رای ۱۳۹ به ۹۶ تصمیم گرفتند که در جلسه آتی پارلمان به دولت محافظه‌کار رای ممتنع بدهند و به این ترتیب به ۱۰ ماه بحران سیاسی پایان دهند. اختلاف در داخل این حزب به اوج خود رسیده است و حتی پیش‌بینی می‌شود بسیاری از اعضای سوسیالیست‌ها از این حزب جدا شده و به حزب ضد ریاضتی پودموس بپیوندند.

خاویر فرناندز که موقتا رهبری سوسیالیست‌ها را تا انتخاب رهبر جدید در دست دارد، تاکید کرد که رای ممتنع "شر کمتر" است چرا که گزینه‌هایی دیگری که مطرح بود شامل برگزاری سومین انتخابات پارلمانی طی یکسال در ماه دسامبر می‌شد. ماه گذشته رهبر این حزب که مخالف رای ممتنع بود، با ۱۳۲ رای موافق عزل شد. او می‌خواست که ائتلاف چپگرایان با همکاری پودموس و نیز باسک و ملی‌گرایان کاتالان تشکیل شود و راخوی را کنار بگذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.