به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه، اظهار کرد: از صمیم قلب خوشحالم که اتحاد و همدلی مسئولان این منطقه را می بینم و رمز موفقیت کشور با توجه به شرایط حساس کنونی منطقه و بین الملل، اتحاد و وحدت است و وقتی مردم می‌بینند که در بین سران قوا، دولت و مجلس و مسئولان استانی و محلی وحدت وجود دارد، تصور می کنند که به مشکلاتشان فکر و توجه می کنند.

وی همچنین با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران از امام خمینی(ره) در زمان بازگشت‌شان از فرانسه به ایران، تصریح کرد: آن خبرنگار در هواپیما از امام خمینی(ره) می پرسد که چه احساسی دارید و امام بزرگوار می فرماید هیچ احساسی ندارم که این سخن امام نشان دهنده احساس ایشان به انجام تکلیف و باور به خدا بود زیرا در آن شرایط احتمال انهدام آن هواپیما وجود داشت اما عده ای نادان و مغرض، از این حکایت به عنوان لطیفه یاد می کنند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: مشکلی که با برخی از افراد داریم این است که انقلاب اسلامی به عنوان یک موهبت الهی را ارزان و ساده دریافت کرده و قدر آن را نمی دانند در حالی که هزینه های زیادی برای آن پرداخت شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت، دولت اسلامی است، افزود: رییس جمهور پس از انتخاب توسط مردم، حکم تنفیذش را از مقام معظم رهبری دریافت می‌کند و امام خمینی(ره) همواره تاکید داشتند که تضعیف دولت شرعا جایز نیست و حرام است، اما برخی دستگاه ها و خبرگزاری‌ها که از پول بیت المال تامین می شوند، نه تنها دولت که نظام را تضعیف می کنند و دشمن نیز به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی است بنابراین در این شرایط باید شرایط را سنجید و مردم را امیدوار و از تحقیر و تخریب مسئولان پرهیز کرد.

هاشمی حداقل اقدام دولت یازدهم را ایجاد فضای آرامش نسبی در کشور عنوان کرد و گفت: حکومت‌داری خیلی دشوار است اما با توجه به تحریم های ظالمانه و غیرانسانی و کاهش قیمت نفت توسط برخی کشورهای منطقه، تورم مهار و تک رقمی شد و رشد اقتصادی در کشور از منفی ۶ به بیش از مثبت ۴ رسید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در کشور ما مطالبات، بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: بودجه کل کشور حدود ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۹۰ هزار میلیارد تومان آن صرف هزینه های جاری مانند حقوق و دستمزد و ۱۰ هزار میلیارد تومان صرف بدهی های دولت های گذشته می‌شود و تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی می ماند.

پس از برجام، شاهد گشایش نسبی در امور هستیم

هاشمی تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته را نیازمند حداقل ۲۵ سال زمان دانست و گفت: در شرایطی پیش می آید که باید تصمیمات سختی گرفته شود که برای برخی افراد قابل پذیرش نیست اما ثمرات آن تا چند سال یا چندین دهه بعد مشخص می شود متاسفانه در موضوع پرداخت یارانه ها، اگر می گذاشتند که تصمیمات دکتر روحانی عملی شود، به نیازمندان، فقرا و دهک های پایین جامعه توجه بیشتری می شد و علاوه بر ایجاد اشتغال، جیب بیمه‌ها خالی نبود که الان بخواهند آدرس غلط بدهند.

وزیر بهداشت با اشاره به توافقات هسته‌ای، اظهار کرد: با راهنمایی های مقام معظم رهبری و نظارت مجلس و شورای عالی امنیت ملی، توافق هسته ای صورت گرفت و در حال حاضر هم شاهد گشایش نسبی در امور هستیم.

هاشمی در ادامه افزود: مردم ایران هیچ گاه از دشمنان خود، انتظار همراهی ندارند و در حوزه سلامت، حتی دارو هم تحریم بود و کشورهای قدرتمند توانسته بودند دنیا را برای ایران هراسی با خود همراه کنند اما خوشبختانه بین آنها اختلاف ایجاد شد و اگر تدبیر و اتحاد داشته باشیم، همانند دوران دفاع مقدس که با دست خالی در برابر کفر ایستادیم، می توانیم پیروز باشیم.

وزیر بهداشت به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی ایستادگی در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت: حکمتی در این تاکیدات مقام معظم رهبری است که کشور را به برترین قدرت‌های جهان تبدیل می کند و حکومتی که بعد از قرنها، اساس خود را بر اجرای دستورات دینی گذاشته، اگر تضعیف شود، خسارات فراوانی خواهیم دید.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین مشکل استان مرکزی را کمبود آب شرب و صنعتی دانست و یادآور شد: این منطقه استعداد بسیار بالایی برای رشد و شکوفایی دارد و با شهرهای اطراف تهران قابل مقایسه نیست زیرا از نظر تاریخی ریشه ای غنی دارد و من حتما مشکلات شهرستان ساوه مانند آب شرب و صنعتی، مسائل مربوط به فرمانداری ویژه شهرستان و لزوم توجه بیشتر به جاده و راه این منطقه را به اطلاع رییس جمهور خواهم رساند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم توسعه بیشتر زیرساخت های حوزه سلامت در شهرستان ساوه، خاطرنشان کرد: جمعیت این شهرستان در طول ۲۰ سال از ۶۵ به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته و باید خدمات هم به این نسبت رشد می کرده است اما در اراک که مرکز استان است، وضعیت از این نامناسب تر است.

هاشمی تاکید کرد: در استان مرکزی و شهر اراک با وجود سرمایه، صنعت و کارگران زیادی که سالهای سال حق بیمه پرداخت می کرده اند اما سازمان تامین اجتماعی نسبت به ساخت بیمارستان و مراکز درمانی توجه کافی نداشته و امیدواریم که استاندار استان مرکزی با خلق ثروت از منابع داخلی استان بتواند منابع جدیدی برای توسعه زیرساخت ها فراهم کند.

وزیر بهداشت گفت: برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان های ساوه و زرندیه نباید حتما منتظر اقدام دولت ماند و من کمتر پروژه درمانی به ویژه بیمارستانی را افتتاح می کنم که عمر ساخت آن کمتر از ۲۰ سال باشد و به همین خاطر، هیچ گاه کلنگ ساخت مراکز درمانی را نمی زنم تا بد قول نشوم.

انجام امور خیر در حوزه سلامت، صدقه جاری است

هاشمی ضمن تاکید بر لزوم خلق ثروت از املاک وزارت بهداشت در استان مرکزی، یادآور شد: باید منابع جدیدی از داخل استان از تغییر کاربری املاک وزارت بهداشت در این استان خلق کرد تا حداقل بتوانیم با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار، بیمارستان جدید و مجهزی را ایجاد کنیم و وزارت بهداشت نیز برای تامین نیروی انسانی و تجهیزات آن آمادگی دارد.

وزیر بهداشت در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص در استان مرکزی، اظهار کرد: می توان اعتبارات و تجهیزات را تامین کرد اما تامین نیروی انسانی متخصص نیازمند زمان است و در شرایط کنونی که ظرفیت رشته ها را ۳۰ درصد افزایش دادیم اما سالانه ۶۰ متخصص ارتوپد یا ۶۰ تا ۶۵ متخصص جراح مغز در کشور فارغ التحصیل می شوند که باید در چند صد شهرستان کشور توزیع شوند و بیشتر از ۳۰ درصد هم نمی توانستیم ظرفیت ها را افزایش دهیم زیرا تخت بیمارستانی کافی وجود ندارد اما در حد مقدور و امکان، مشکلات نیروی تخصصی این استان را برطرف می کنیم.

هاشمی تصریح کرد: بیمارستان ۱۷ شهریور ساوه می تواند به مرکز دندانپزشکی تبدیل شود که در دو نوبت به مردم خدمات ارائه دهد و ما هم تا حدود یکی دو ماه آینده، ۱۱۷ یونیت به این مرکز ارسال خواهیم کرد.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از خیرین حوزه سلامت، یادآور شد: بالاترین توفیق برای انسان، کاهش درد و آلام مردم است و انجام امور خیر در حوزه سلامت، صدقه جاری است و تا زمانی که آن مرکز وجود داشته باشد، دعای آن پشت سر خیرین است بنابراین لازم است که خیرین مدرسه ساز را به سمت خیرین سلامت سوق دهیم.

دکتر هاشمی در پایان، گفت: در حوزه ناباروری می توان اقدامات ارزشمندی در شهرستان ساوه انجام داد و کمک به این افراد لازم و ضروری است اما بیمه ها در این راه کمک‌های کافی را نکردند که در این صورت مردم باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند اما مردم هم در صورتی که خدمات مورد انتظارشان را دریافت کنند، ممکن است حاضر به پرداخت حق بیمه بیشتر باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.