مجید پیروزان، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران در گفت و گو با میزان اظهار داشت: از سال ۹۴ تا به امروز ۳۸ پروژه آموزشی و پرورشی در ۲۱ شهرستان استان تهران احداث شده است.

وی افزود: این شهرستان ها شامل شهرستان های اسلامشهر، بهارستان یک و دو، رباط کریم، شهریار، شهر قدس، ملارد، چهار دانگه، ری، کهریزک، حسن آباد، ورامین، جواد آباد، رودهن، بومهن، پردیس، فیروزکوه و دماوند می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران با بیان اینکه در شهرستان های تهران با افزایش و تراکم بیش از ۴۰ درصدی جمعیت دانش آموزی رو به رو هستیم تصریح کرد: با افزایش جمعیت در شهرستان های تهران، مدارس ما در دو شیفت فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیازمند ۵۰۰ مدرسه دو شیفته و همچنین فضاهای آموزشی بیشتری هستیم و انتظار داریم که مشارکت های مردمی در بخش احداث مراکز آموزشی و همچنین نوسازی مدارس بیشتر شود چرا که امسال بودجه ای برای این فعالیت ها در اختیار نداریم.

پیروزان خاطرنشان کرد: اگر خیری در این امر مشارکت داشته باشد می تواند از معافیت قانون مالیات نیز برخوردار شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران با ارائه آماری از تعداد مدارس فعال در سطح شهرستان های تهران اظهارکرد: در کل شهرستان های استان تهران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با تعداد ۹۵۰ دانش آموز فعالیت دارند که از این تعداد ۳۰ درصد از آن ها فرسوده شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.