این افزایش قیمت های بی حساب و کتاب بیشتر در زمینه خرید و فروش بلیت هواپیما خودش را به رخ مسافران می کشد. در این راستا هرساله مسئولان مربوطه وعده کنترل قیمت ها را می دهند اما آنچه درعمل دیده می شود کمی متفاوت تر است از واقعیت ها. امسال نیز، سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه ای نرخ مصوب پروازهای اربعین را اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ مصوب پروازها از مشهد مقدس به نجف و بغداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است.در همین زمینه، به عنوان یکی از متقاضیان بلیت پروازهای اربعین با چندین آژانس هواپیمایی سطح شهر تماس می گیریم تا بیشتر در جریان جزئیات قیمت فروش بلیت های هواپیما در آن بازه زمانی قرار بگیریم.
رفت و برگشت ۱۰۰ هزار تومان بالای قیمت مصوب
متصدی اولین آژانسی که با آن تماس می گیریم درباره قیمت های بلیت هواپیما در بازه زمانی ۲۵ آبان ماه تا یک آذر می گوید: هرروز پرواز وجود دارد قیمت تمامی پرواز ها ۷۲۵ هزارتومان است. رفت و برگشت هم فرقی ندارد. او تصریح می کند: امکان دارد رفت و برگشت ارزان تر هم وجود داشته باشد.
زیر ۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان نداریم!
با آژانس بعدی که از دفاتر شناخته شده سطح شهر است تماس می گیریم و از متصدی قیمت پرواز مشهد - نجف وبرعکس را در بازه زمانی اربعین می پرسیم. متصدی در پاسخ می گوید: فهرست پرواز ها باز است اما نرخ ها خیلی بالاست. نرخ رفت و برگشت در این بازه زمانی بالای یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. هیچ پروازی هم زیر قیمت مذکور نداریم.
قیمت یک طرفه دوبرابر قیمت مصوب!
در آخرین تماسی که با یکی دیگر از دفاترمسافرتی مشهد می گیریم پاسخ می شنویم: از ۲۵ آبان به بعد قیمت پروازها خیلی گران تر از دیگر ایام است. کف قیمتی هم که در فهرست پرواز وجود دارد ۸۰۰ هزار تومان است. پرواز های گران تر هم وجود دارد و به عنوان مثال شرکت هواپیمایی ... در تاریخ ۲ آذر ماه قیمت را یک میلیون و هفتصد هزار تومان اعلام کرده است. از متصدی مربوطه علت این اختلاف قیمت ها را جویا می شویم که او مدعی می شود: شرکت هواپیمایی... فقط برای اسمش این هزینه را دریافت می کند در صورتی که هواپیمایی ... هم همان ایرباس را در خطوط هوایی استفاده می کند، اما قیمت پرواز مشهد - نجف این هواپیمایی حدود ۸۳۰ هزار تومان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.