به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان شامگاه یکشنبه در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری (سامد) در محل دانشگاه پیام نور اراک افزود: تصمیم های اقتصادی و خدماتی سفر کاروان تدبیر و امید به این استان با برنامه ریزی و بررسی کارشناسی طرح ها و همگرایی با مسئولان اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: دستاورد سه ساله سفرهای دولت تدبیر و امید رضایت بخش است و کار اجرایی اکثر طرح ها و وعده های انجام شده در حال پیگیری است.
نهاوندیان افزود: برای استان مرکزی در حوزه تخصیص تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی تعطیل شده برنامه ریزی جدیدی پیش بینی شده و با راه اندازی مجدد واحدهای نیمه تعطیل رشد اشتغال و رونق اقتصادی جان دوباره می گیرد.
وی مسئله دیگر استان را مربوط به مباحث زیرساختی دانست و گفت: در حوزه محیط زیست خروج از رکود واحدهای صنعتی استان مرکزی تصمیم های ارزشمندی برای این استان اتخاذ شد.
نهاوندیان افزود: در مورد توسعه حمل و نقل ریلی برنامه های مطلوبی مدون شده که در دست پیگیری است.
وی در خصوص شهرک ها و واحدهای صنعتی بزرگ به بازدید رئیس جمهوری از واگن پارس اشاره کرد و گفت: با برنامه راهبردی که دولت در راستای گسترش صنعت ریلی و اتصال ایران به شبکه ریلی منطقه اتخاذ کرده، تقاضاهای بزرگی ایجاد شده و واگن پارس اراک می تواند به عنوان یکی از تامین کنندگان این حوزه باشد.
نهاوندیان افزود: تماس های مردمی با مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهوری به طور یقین پیگیری می شود.
وی تصریح کرد: به طور متوسط سالانه آمار افزایش شاغلان کشور به بالای 700 هزار شغل می رسد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: ظرفیت تشکل های غیر دولتی در کشور کم نظیر است و نگاه دولت به این سمن ها در رونق بخشی و توسعه فراگیر کشور متمایز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.