به گزارش ایسنا، حسین محمدپورزرندی با بیان اینکه از مهم‌ترین معضلات کنونی اقتصاد کشور، شرایط تحریم برای نظام بانکی است، گفت: از اولویت‌های بانک شهر این است که شرایط رکود را به رونق بدل کند، زیرا رکود اقتصادی بزرگ‌ترین مانع بر سر راه رونق اقتصاد است و تنها منجر به افزایش مطالبات غیرجاری می‌شود.

مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر اینکه تداوم تحریم‌های ایران یکی از مهم‌ترین موانع رقابت بانک‌های کشور با نظام بانکی دنیاست، تصریح کرد: از دیگر دلایل مشکلات کنونی را همچنین می‌توانیم نظام ساختار بانکی و آیین‌نامه و دستورالعمل‌هایی دانست که در زمینه ارائه تسهیلات و تخصیص منابع مالی وجود دارد.


وی در ادامه افزود: مطالبات غیرجاری و معوق نیز از جمله مشکلات مهم نظام بانکی است، چرا که بانک‌ها نقش واسطه‌گری مالی بین سپرده‌گذار و تسهیلات گیرنده ایفا می‌کنند و از همین رو باید بتوانند به بهترین شکل، سود سپرده‌گذار را با تسهیلاتی که ارائه می‌دهند، به دست آورند تا نظام بانکی با نظم و انضباط مالی همراه شود.

پورزرندی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی اولویت نخست تمامی بنگاه‌های اقتصادی ایران است، گفت: سرمایه‌گذاری در مباحث مربوط به عرصه تولید داخلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از همین روست که بانک‌ها در تلاش هستند تا شرایط رکود را به رونق بدل کنند، چرا که رکود اقتصادی بزرگ‌ترین عاملی است که منجر به رشد مطالبات غیرجاری می‌شود.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصادی و مالی کشور از اهمیت ویژه‌ای در رونق اقتصادی برخوردار است و در شرایط رکود کامل نمی‌شود، خاطر نشان کرد: از آنجایی که شرایط رکود نمی‌تواند پاسخگوی تسهیلات مالی شده و منجر به رشد میزان جرایم می‌شود، بانک‌ها باید شرایط رونق اقتصادی را فراهم کنند که این شرایط نیز با تخصیص بسته‌های اقتصادی به مصرف‌کنندگان نهایی چرخه خدمات بانکی فراهم می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.