به گزارش ایرنا، انس الصالح اعلام کرد که رایزنی های میان اعضای اوپک در شرایط مناسبی قرار دارد و کویت امیدوار است که نفت ۵۰ الی ۶۰ دلاری به ثبات بازار کمک کند.
کویت به عنوان یکی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس که ذخایر مالی کلانی را ناشی از نفت 150 دلاری اندوخته است، پس از تحولات اخیر و توطئه نفتی ریاض به سیاست ریاضت اقتصادی روی آورده و برای سال های 2016 الی 2019 بودجه انقباضی را در دستور کار خود قرار داده است . همچنین به رغم نارضایتی کویت از اقدامات نفتی که از سوی ریاض علیه تهران و مسکو انجام شده است، طرف کویتی نتوانسته اعتراضات خود را به اقدامات سعودی ها به دلیل سیاست موازنه منطقه ای بیان کند و تنها خواستار تثبیت بازار است.
به نوشته نشریه القبس وزیر امور مالی کویت نیز اعلام کرده در پی کاهش قیمت جهانی نفت بودجه عمومی این کشور در سال مالی منتهی به ماه مارس میلادی، برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته دچار کسری ۴.۶ میلیارد دیناری ( ۱۵.۳ میلیارد دلاری ) شده است. این در شرایطی است که مطابق برنامه بودجه امسال کویت، درآمدهای نفتی ۸۹ درصد مجموع درآمدهای دولت را تشکیل می دهد، که این میزان در سال گذشته ۹۵ درصد بوده است.
کاهش بهای نفت در نیمه سال 2014 میلادی موجب شد کشورهای نفتی از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس زیان و کسری قابل توجهی را در بودجه عمومی خود تجربه کنند.
وزیر امور مالی کویت بیش از این خطاب به مجلس الامه این کشور اعلام کرده بود دولت برای مواجهه با این میزان کسری بودجه اوراق قرضه با رقمی معادل ۱۰ میلیارد دلار در بازارهای جهانی، و ۶.۶ میلیارد دلار در بازار مالی داخلی عرضه خواهد کرد.
قیمت بالای نفت در سال های گذشته موجب شده بود دولت کویت با داشتن مازاد درآمد مالی قابل توجه صندوق ذخیره ارزی به حجم 66 میلیارد دلار تشکیل دهد که بیشتر این مبلغ در آمریکا و اروپا سرمایه گذاری شده است. دولت کویت همچنین در بازه زمانی اخیر طی اقدامی قابل توجه برای جبران کسری بودجه اقدام به افزایش 80 درصدی قیمت بنزین کرد که این طرح با مخالفت مجلس الامه روبرو شده و مذاکرات میان نمایندگان پارلمان و وزرای دولت در این زمینه در حال اجرا است. این در حالی است که پیش از این نیز نرخ آب و برق مصرفی برای افراد مقیم افزایش یافته بود.
شرکت خدمات مالی آمریکایی مودیز که اقدام به رتبه بندی اقتصاد و اعتبار مالی کشورهای می کند نیز اعلام کرده است که افزایش قیمت بنزین در کویت به دلیل اینکه هزینه های دولت و وضعیت بودجه عمومی را بهبود می بخشد، موجب بالا رفتن جایگاه اعتباری این کشور خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.