به گزارش ایرنا آزادی شهر بعشیقه در عراق؛ نیروهای عراقی در نزدیکی موصل؛ هلاکت یکی دیگر از سرکردگان داعش؛ چرایی سفر وزیر دفاع آمریکا به عراق؛ اظهارات العبادی بعد از دیدار با وزیر دفاع آمریکا؛ و حضور 'ام علی' مادر شهید علی الفتلاوی در عرصه مبارزه با عناصر تروریست از خبرهای مهم امروز عراق است.

** نیروهای پیشمرگه کرد عراق از باز پس گیری شهر بعشیقه در نزدیکی موصل از گروه تروریستی داعش خبر دادند.

** به گزارش منابع خبری خارجی، نیروهای عراقی تعدادی گلوله خمپاره حاوی گاز کلر متعلق به عناصر تروریستی داعش را در شرق موصل کشف و ضبط کردند.

** به گزارش منابع خبری، معاون وزیر نفت عراق امروز اعلام کرد که عراق قصد ندارد تولید نفت خود را کاهش دهد.

** منابع پزشکی استان نینوا گزارش دادند که گروه تروریستی تکفیری داعش یک کارگاه ساخت کبریت را به آتش کشید که در اثر تصاعد گازهای شیمیایی، ۱۰۰نفر دچار مسمومیت شدند.

** 'رسول الطائی' از دولت عراق خواست تا مانع پرواز جنگنده - بمب افکن های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا بر فراز عراق شود.

** یک مقام عراقی از نزدیک شدن نیروهای شرکت کننده در آزادسازی موصل به حومه این شهر خبر داد و گفت که این نیروها هم اینک در فاصله پنج کیلومتری موصل قرار دارند.

** سرکرده ارشد گروه تروریستی تکفیری داعش موسوم به 'معاون والی موصل' در حمله هوایی ارتش عراق به هلاکت رسید.

** وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در سفری سرزده، وارد بغداد شد و گفته می شود، بعد از دو ساعت این شهر را به مقصد ترکیه ترک کرد، اما بصورت رسمی جزییات زیادی از این دیدار کوتاه منتشر نشد و تنها دو جمله حیدر العبادی بود که نشان داد، محور مذاکرات کارتر در بغداد، مربوط به حضور ارتش ترکیه در عملیات موصل بوده است.

** شبکه خبری اسکای نیوز از حضور ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در شهر موصل و آغاز شورش علیه این گروه تروریستی خبر داد.

** نخست وزیر عراق روز شنبه پس از پایان دیدار با وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران آمریکایی همراه اشتون کارتر، بار دیگر هرگونه مشارکت نیروهای ترکیه در عملیات آزادسازی موصل را رد کرد.

** نماینده پارلمان عراق با بیان این که آمریکا از حضور داعش در عراق منافع خود را دنبال می کند، گفت: حمله به شهر کرکوک طرح آمریکا برای به تعویق انداختن عملیات آزادسازی موصل بود.

** همزمان با تشدید حملات نیروهای عراقی برای بازپس گیری شهر موصل، ۳۰ هزار ماسک ضد شیمیایی بین نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه توزیع شد.

** شورای مرکزی امنیت اقلیم کردستان عراق پس از گذشت دو روز از حملات تروریست های داعش، با صدور بیانیه ای به تشریح حضور تروریست ها در کرکوک پرداخت و اعلام کرد، تمامی تروریست ها به هلاکت رسیده اند و ابو اسلام فرمانده عملیات داعش در این شهر دستگیر شد.

** وزیر دفاع آمریکا که روز شنبه بطور سرزده وارد بغداد شده بود، صبح امروز به اربیل رسید و در بدو ورود با نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

** بعد از دو روز جنگ و گریز سخت نیروهای عراقی و تروریست های داعش در داخل شهر کرکوک، یک مقام کرد عراقی گفت: دراین درگیری ها ۱۲۲ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و ۱۶ تروریست دیگر نیز به اسارت نیروهای عراقی درآمدند و در مقابل نیز ۸۰ نفر از شهروندان عراقی کشته و ۲۰۰نفر هم زخمی شدند.

** جمیلة العبیدی نماینده پارلمان عراق گفت: آمریکا مسئول ناپدید شدن سرکرده های گروه تروریستی داعش در استان نینوا و مرکز آن موصل در روزهای گذشته است.
این نماینده مجلس عراق از استان نینوا افزود: برخی از شهرهای این استان بخصوص شهر موصل با پیشروی نیروهای ارتش عراق در محورهای مختلف شاهد ناپدید شدن برخی از عناصر گروه تروریستی داعش به ویژه سرکرده های آن است.

** جنگ، به دلیل طبیعت خشنی که دارد، بیشتر انتظار می رود که صحنه حضور مردان باغیرت باشد، اما 'ام علی' مادر شهید 'علی الفتلاوی' با پوشیدن مانتویی به شکل لباس جنگی رزمندگان عراق، زنی با غیرت مردانه است که این روزها برای کمک رسانی به رزمندگان عراقی، در منطقه عملیاتی حضور دارد.

** روزنامه فرانسوی لو فیگارو مجموعه عکسی تاثیرگذار از شادی مردم عراق حین بازگشت به روستاهای آزاد شده از تصرف گروه تروریستی- تکفیری داعش، منتشر کرد.

** روسیه حمله هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به یک مراسم عزاداری در منطقه ای نزدیک کرکوک عراق را که دهها کشته و مجروح برجای گذاشت را شرم آور خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.