به گزارش خبرآنلاین، سید‌رضا صالحی‌امیری که برای تصدی سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شده است، از چهره‌های علمی و فرهنگی در دولت‌های اصلاحات و تدبیر و امید است و اکنون ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را برعهده دارد.

صالحی‌امیری، ۵۵ سال دارد و متولد امیرکلا در شهر بابل است. او دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات است. در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دکتر صالحی معاون فرهنگی ستاد دکتر روحانی بود و در بحث‌ها و مناظره‌های انتخاباتی به تبیین و تشریح نگرش‌های وی پرداخت.

در کارنامه علمی و فرهنگی وی، تالیف و نگارش ۱۴ عنوان کتاب و ۳۵ عنوان مقاله علمی و پژوهشی به چشم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به «آسیب شناسی فرهنگی در ایران»، « امنیت اجتماعی» و « انسجام ملی و تنوع فرهنگی» اشاره کرد.

صالحی‌امیری در سال ۹۲ پس از اینکه مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی دکتر روحانی نتوانست، رای اعتماد مجلس را برای تصدی در وزارت ورزش و جوانان کسب کند، توسط رییس جمهور سرپرست این وزارتخانه شد.

وی که پس از دو ماه و اندی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد مجلس را برای این پست کسب نکرد، در ۳۰ بهمن ۹۲ به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد.

معاونت بررسی‌های استراتژیک وزارت اطلاعات در دولت خاتمی، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سوابق اداری و فرهنگی سیدرضا صالحی‌امیری به شمار می‌آیند.

همچنین از دیگر سوابق او می‌توان به ریاست انجمن علمی مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی در ایران، مسوولیت برنامه‌ریزی فرهنگی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر مسئولی فصلنامه‌های مدیریت فرهنگی و راهبرد اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.

صالحی‌امیری همچنین عضو کمیسیون فرهنگی دولت، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، عضو شورای فرهنگ عمومی، عضو کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام، عضو هیات امنای خانه کتاب و رییس کمیته ملی حافظه جهانی (یونسکو) است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.