به گزارش ایرنا تداوم بمباران های مکرر یمن از سوی هواپیماهای ائتلاف سعودی و دفاع موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع متجاوزان؛ درخواست فرستاده سازمان ملل مبنی بر تمدید آتش بس و سازمان ملل مسئول تداوم جنگ از نگاه مجلس نمایندگان یمن؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه یمن است.

** هواپیماهای عربستانی صبح امروز بارها و بارها مناطق مختلف استان صنعا یمن را با بمب های مختلف هدف قرار دادند.
بنا بر گزارش منابع خبری خارجی، هواپیماهای دشمن از ساعت های اول صبح تا این لحظه 9 بار مناطق مختلف استان صنعا و از جمله الحفا در شهر السبعین واقع در شرق پایتخت را با بمب های مختلف که قابلیت انفجار شدیدی دارد٬ بمباران کردند.
روستاهای مرزی یمن نیز آماج حملات موشکی و توپخانه ای ائتلاف سعودی قرار گرفت.

**یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح امروز محل تجمع نظامیان عربستانی و تجهیزات نظامی آنها در روستای الراحه در منطقه جیزان را هدف حمله قرار دادند.

** مجلس نمایندگان یمن، سازمان ملل را مسوول تداوم جنگ و پایان نیافتن محاصره این کشور توسط عربستان و همپیمانانش دانست.

** اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن، بار دیگر خواستار تمدید آتش بس میان طرف های درگیر در این کشور شد و گفت که به رغم گزارش ها درباره نقض آتش بس، همچنان به صورت جدی به دنبال تمدید آن هستیم.

**جنگنده های عربستان با نقض آتش بس، ۱۶ بار مناطق مختلف استانهای صنعا، تعز، الحدیده و حجه را در یمن بمباران کردند.
جنگنده های ائتلاف سعودی همچنین در ادامه نقض آتش بس اعلام شده در یمن، بیشتر روستاهای مرزی در استان های صعده و حجه واقع در شمال و شمال غربی یمن را مورد حملات موشکی و توپخانه ای قرار دادند.

**بیانیه پایانی اجلاس بیداری اسلامی در بغداد، تهاجم به یمن را از مصادیق جنایت جنگی نامید
نهمین نشست دو روزه شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که با حضور شخصیت ها و و علمای دین شیعه و سنی ۲۲ کشور در بغداد برگزار شد، در بیانیه پایانی، در خصوص مسائل بحرین، یمن، سوریه و عراق، آشکارا اعلام موضع کرد و تهاجم به کشور یمن را از مصادیق جنایت جنگی دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.