به گزارش خبرآنلاین در آخرین روزهای مهر ماه، شایعه ایجاد تغییرات در دولت به گوش می رسید اما کمتر کسی فکر می کرد حسن روحانی قصد داشته باشد سه وزیر خود را تغییر بدهد. اما سه وزیر در دولت تغییر کردند که یکی از آن ها محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان بود. گودرزی با نوشتن متن استعفای خود، از کابینه خداحافظی کرد. گودرزی در نامه استعفایش نوشت: «بابت اعتمادی که ظرف سه سال گذشته به اینجانب مبذول فرمودید بسیار سپاسگزارم و خشنودم اگر توانسته ام باری ولو اندک و حقیر از دوش دولت بزرگوار بردارم. همانگونه که استحضار دارید چند ماه قبل نیز استدعا کردم که اجازه بفرمایید تا در سنگری دیگر ارائه خدمت بدهم. مجددا استدعا دارم با استعفای اینجانب موافقت بفرمایید.»

شایعه استعفای وزیر ورزش روز سه شنبه شوک بزرگی به جامعه وزرش و سئول نشینان وارد کرد. محمود گودرزی که از مدت ها پیش بحث هایی درباره استعفا، استیضاح و برکناری او مطرح شده بود در فاصله کمتر از ۱۰ ماه تا پایان کار دولت یازدهم این بار با استعفا، از وزارت ورزش و جوانان کنار رفت.

با رفتن گودرزی، وزارت ورزش در آستانه تغییراتی عمیق قرار گرفت؛ تغییراتی که می‌تواند حوزه ورزش و جوانان را متحول کند. محمود گودرزی از وزارت ورزش رفت رفت تا احتمالا وزیر بعدی بیاید که بسیاری از مشکلات وزارت ورزش را حل کند و حداقل توجهی بیشتر به حوزه جوانان داشته باشد، حوزه‌ای که سال‌هاست زیر سایه حوزه ورزش قرار گرفته است.

روز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه در جلسه هیات دولت جای وزرای ورزش و ارشاد خالی بود که تصویر این موضوع، سوژه ای برای رسانه ها شده بود. پس از رفتن گودرزی از ورزش، اهالی ورزش از این موضوع استقبال کردند و بسیاری از آن ها مصاحبه هایی علیه محمود گودرزی انجام دادند. یکی از این افراد علی دایی بود که گفت: «عملکرد وزیر را در نتایج المپیک دیدیم. مشکلاتی که در ورزش به وجود آمده، نشان دهنده عملکرد وزیر است. به نظرم وزیر ورزش ۳ سال دیر استعفا کرد.»

یکی از معدود افرادی که علیه وزیر صحبت نکرد، بهرام افشارزاده مدیرعامل سابق استقلال بود که گفت: «من اگر الان حرفی بزنم سوء برداشت‌های مختلفی از آن می‌شود. پس بهتر است در این باره صحبتی نداشته باشم. حرفی درباره استعفای وزیر ورزش ندارم. بهتر است از خودش بپرسید که عملکردش چگونه بوده و چرا استعفا داده است.»

شاید اگر قرار بود دولت این قدر مدارا نداشته باشد، بعد از بازی ایران و آرژانتین، روزی که رئیس‌جمهور خیلی صریح خواسته‌هایش در ورزش قهرمانی را تشریح کرد و مانیفستی صادر کرد که کاملا در تعارض با منویات ذهنی محمود گودرزی بود، او خودش باید می‌رفت و به دانشگاه برمی‌گشت. با این وجود روحانی و کابینه‌اش به‌درستی کشورگردانی را به مانند یک دوی امدادی می‌دانستند. اینکه هر عضو از کابینه تا توان دارد و تا جایی که می‌تواند ، مسیر را طی می‌کند و سپس جایش را به نفر بعدی می‌دهد. حذف یکی دلیل بر انکار توانمندی‌هایش نیست و طرد نمی‌شود.

البته سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در کانال تلگرامی خود یادداشت کوتاهی درباره استعفای سه وزیر دولت یازدهم نوشت و از آن ها از جمله محمود گودرزی دفاع کرد. و نوشت: پس از مشورت‌های فراوان، تصمیم جناب آقای دکتر روحانی بر آن قرار گرفت که سه تن از وزرا جای خود را به همکاران دیگری بدهند، با این امید که ارائه‌ی خدمات به مردم شریف ایران زمین بهتر از گذشته انجام گیرد. آشنایی اینجانب با این دوستان عزیز و شریف منحصر به سه سال و چند ماه گذشته است و در این مدت شاهد بودم برای خدمت به هموطنان از هیچ کوششی دریغ نکردند. البته می‌دانم، گروهی این سخن را نمی‌پذیرند؛ موضوعی که در مورد هر مسئولی از جمله من نیز صادق است اما شهادت به انجام وظیفه از سوی هر فردی را وظیفه‌ای اخلاقی می‌دانم. باید بدانیم این آمدن‌ها و رفتن‌ها نه تنها اقتضای کار اجرایی که گاه یک ضرورت است؛ پس خدمات این خادمان را نادیده نگیریم و زحمات‌شان را پاس بداریم؛ همچنان که در درگاه الهی ذخیره‌ای خواهد بود برای آخرت ایشان.

البته رئیس جمهور هم اجازه نداد این سه وزارتخانه مدت زیادی بدون سرپرست بمانند و طی احکام جداگانه ای سید محمد بطحایی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، سید عباس صالحی را به عنوان سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید نصرالله سجادی را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.

امروز هم سرانجام دولت اعلام کرد که قصد دارد مسعود سلطانی فر را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند. حسن روحانی رئیس جمهور بار دیگر مسعود سلطانی فر را برای پست وزارت ورزش معرفی کرد. اولین وزیر پیشنهادی او برای اداره ورزش که نامش از کارگروه ۱۰ نفره نخبگان ورزش دولت برآمد. مردی که از یک طرف رابطه ای صمیمی با ریاست جمهور و تشکیلات کابینه دارد و از سوی دیگر در ورزش مدیریت اجرایی داشته و خیلی خوب می داند در ورزش کشور چه اتفاقاتی درحال رخ دادن است.

به این ترتیب مردی که دنبال تعطیلی همیشگی شنبه ها به جای پنجشنبه هاست، دوباره شانس خود را برای رسیدن به وزارت ورزش امتحان می کند. او در یکی از اولین مصاحبه هایش پس از مطرح شدن نامش برای وزارت ورزش، گفت: «هدف همه ما باید حفظ آرامش، کمک به ورزش و جوانان و پیشبرد برنامه‌ها باشد و قطعاً رواج شایعاتی همچون تغییر معاونان تنش‌زا خواهد بود. به‌زودی با شورای معاونان وزارتخانه دیدار خواهم داشت. قطعاً هدف همه ما موفقیت نظام و کشور است. قطعاً با حمایت و همراهی معاونان وزارتخانه می‌توانیم موضوعات ورزش و جوانان را به دور از حواشی با قوت و با برنامه پیش ببریم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.