به گزارش فارس آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امروز در دیدار با کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: حفظ عزت اسلام و مسلمانان، از موضوعاتی بوده که قرآن مجید تأکید فراوانی بر روی آن کرده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: مسلمانان موظف هستند عزت اسلامی را همواره مد نظر داشته باشند و برای حفظ آن بکوشند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم و فرهنگ اهل‌ بیت‌(ع) اصول مختلفی برای حفظ عزت مسلمانان عنوان شده است، افزود: حفظ ایمان و توکل به خدا، نخستین اصل در حفظ عزت مسلمانان است؛ کسانی که به خدا توکل دارند و همیشه تکیه‌شان به او است عزتمند هستند.

* در قرآن کریم حدود ۷۵۰ آیه درباره ایمان به خدا وجود دارد

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در قرآن کریم حدود ۷۵۰ آیه درباره ایمان به خدا وجود دارد، گفت: خداوند در قرآن کریم جهان را نظامی قانونمند معرفی کرده و گفته این خداوند بوده که بخش‌های مختلف جهان از جمله عالم نباتات، حیوانات، انسان‌ها، نجومات و... را قانونمند بنا کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ایمان قوی به خداوند را عامل پیروزی بر تمام ملل دانست و بیان کرد: بی‌ایمانی موجب ذلت می‌شود ولی کسی که پشتیبان خود را خدا می‌داند هراسی ندارد، غصه نمی‌خورد و با توکل به او پیش می‌رود.

آیت‌الله نوری همدانی دومین اصل در راستای حفظ عزت مسلمانان را حفظ وحدت بیان کرد و افزود: اختلاف بین مسلمانان موجب سستی و شکست می‌شود، دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره در پی اختلاف‌افکنی بین مسلمانان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام در حال حاضر نیز در پی ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند، گفت: با بیداری و هوشیاری باید با اقوامی که با مسلمانان هماهنگ هستند وحدت برقرار کنیم تا همگی علیه دشمنان اسلام فعالیت کنیم.

این مرجع تقلید سومین اصل برای حفظ عزت اسلام و مسلمانان را برپایی یک نظام مقتدر اسلامی دانست و اضافه کرد: افتخار ما ایرانیان، وجود نظامی ولایی و اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه هیچ نظامی در جهان همانند نظام اسلامی مقتدر نیست، بیان کرد: اسلامی که در گذشته در بین ایرانیان رایج بود، اسلام ظلم‌ستیز نبود و امام خمینی(ره) اسلام ظلم‌ستیز را احیا کرد.

* نباید در برابر غرب انفعال داشت

وی با اشاره به مجاهدت مردم ایران در رقم‌زدن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز هم مردم باید بیدار باشند و هوشیارانه از اسلام دفاع کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تأکید داشت که وصیت‌نامه شهدا مورد توجه عموم مردم و خواص قرار بگیرد، اضافه کرد: کتاب‌های زیادی پیرامون شهدا مطالعه کرده‌ام، اغلب شهدا تأکید فراوانی بر برگزاری پرشور نماز جمعه، اعتکاف، دعای ندبه، دعای کمیل، زیارت عاشورا و سایر محافل انسان‌ساز اسلامی داشته‌اند که این نشان‌دهنده تأثیر عمیق و بالای این مجالس در راستای تربیت و رشد نیروهای مؤمن است.

وی ادامه داد: ولایت‌فقیه نفوذ و تأثیر بالایی بر جامعه دارد، به گونه‌ای که نفوذ ولایت‌فقیه بود که موجب شد رزمندگان اسلام در برهه‌های مختلف جان خود را برای دفاع از اسلام سپر کرده و شجاعانه از اسلام دفاع کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: پس از جریان فتنه، به استان‌های مختلفی سر زدم و دیدم که عاشقان ولایت و اهل بیت(ع) بسیار زیاد هستند و میلیون‌ها نفر عاشق شهادت در جای جای ایران حضور دارند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: نباید در برابر غرب انفعال داشت بلکه برای حفظ عزت نظام اسلامی و مسلمانان باید با هوشیاری، بیداری، شجاعت و صراحت با دشمن برخورد کرد.

وی با اشاره به توصیه‌های قرآن کریم پیرامون چگونگی برخورد با دشمنان اسلام گفت: بر اساس قرآن نباید نسبت به دشمنان خوش‌باوری داشت بلکه باید در برابر آن‌ها با شهامت و قدرت برخورد کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در قرآن گفته شده که عزت فقط در درگاه خداوند است، افزود: این بخش از قرآن باید مورد توجه کسانی که با هدف به دست‌آوردن عزت در برابر کفار و غرب نرمش نشان می‌دهند قرار بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.