به گزارش فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر اعلام کرد که قرار است پیش‌نویس طرحی از سوی مصر، اسپانیا و نیوزلند درباره سوریه به شورای امنیت ارائه شود.

شبکه خبری «المنار»، گزارش داد شکری در نشست خبری مشترک با «خوسه مانویل» همتای اسپانیایی‌اش اعلام کرد با توجه به عضویت این کشورها در شورای امنیت تصمیم گرفته‌اند پیش‌نویس طرح در خصوص وضعیت حقوق بشری سوریه ارائه کنند.

وزیر خارجه مصر اعلام کرد که قرار است از طریق این پیشنهاد به وضعیت حقوق بشری و انسانی سوریه و چالش‌های شهروندان این کشور پرداخته شود تا بدون شک مسأله توقف درگیری‌ها و کمک رسانی به مردم و رسیدن به راهکاری بین طرف‌های درگیر از طریق مسیر سیاسی تحت نظارت سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد که وضعیت مردم سوریه به حدی رسیده که ضرورت رسیدگی به آن چه در حلب و چه در مناطق دیگر افزایش پیدا کرده و مصر با شرکایش برای اقدام در این زمینه همکاری خواهد کرد.

مصر که به مدت دو سال عضو غیردائم شورای امنیت است پیشتر نیز به دو طرح پیشنهادی روسیه و فرانسه درباره سوریه رأی مثبت داده بود که رأی مثبت این کشور به طرح مسکو با واکنش منفی عربستان مواجه شد و نماینده دائمی ریاض در سازمان ملل اعلام کرد که برای مصر متأسف است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.