به گزارش تسنیم به نقل از روسیا الیوم، محمود عباس امروز یکشنبه در سفری رسمی به ترکیه می رود و قرار است پس از اتمام این سفر به دوحه برود.

عباس در این سفر پرونده آشتی با جنبش حماس را بررسی خواهد کرد.

در همین رابطه «فائد مصطفی» سفیر فلسطین در ترکیه گفت که این سفر از اهمیت زیادی به خصوص در این مرحله حساس از روند قضیه فلسطین و در پرتو تحولات منطقه ای و بین المللی برخوردار است.

وی اشاره کرد که عباس در این سفر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بن علی یلدریم نخست وزیر و اسماعیل کهرمن دیدار می کند.

از سوی دیگر امیر قطر نیز همزمان با سفر محمود عباس امروز یکشنبه در سفری کوتاه وارد استانبول می شود و با اردوغان دیدار خواهد کرد.

در همین رابطه خبرگزاری شینهوا به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد که عباس روز چهارشنبه نیز برای دیدار با شیخ تمیم به دوحه می رود و احتمالا دیداری نیز بین عباس و رهبران جنبش حماس در دوحه تحت نظارت قطر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، عباس در این سفر با مسئولان ترکیه اوضاع اراضی فلسطینی و پرونده آشتی داخلی با جنبش حماس را بررسی می کند.

سفر عباس به قطر با سفر مولود جاویش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به دوحه جهت بررسی تحولات بین المللی و منطقه ای همزمان شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.