به گزارش تسنیم، محمدامین سازگارنژاد، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت درسالن شهدای نژاد فلاح با بیان اینکه نخبه پروری یکی از مهمترین راه کاری توسعه کشور است گفت: باید در راستای نخبه پروری برنامه ریزی شود و بسترهای لازم برای فعالیت های علمی جوانان و نوجوان را فراهم کنیم تا چهره های مستعد را شناسایی و در مسیر پرورش استعدادهای آنها اقدامات اساسی را انجام دهیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه ۴۹۲ نخبه در این مسابقات حضور دارند گفت: یکی از راهکارهای اساسی در اقتصاد کشور توجه ویژه به نخبه‌پروری است تا از طریق انتقال تکنولوژی در توسعه کشور موثر باشد. با توجه به اینکه مسابقات ملی مهارت نیز یکی از میادین علمی برای تحقق کارآفرینی و ارتقای تولیدات داخلی است،‌ بنابر باید سرمایه‌گذاری‌های لازم برای برگزاری این دوره از مسابقات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات ۴۹۲ نفر در ۲۹ رشته در مدت چهار روز با هم به رقابت می‌پردازند افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات جهانی سال آینده ابوظبی امارات اعزام خواهند شد.امیدواریم با حضور این افراد و ارتقای سطح مهارت‌ها بتوانیم در مسابقات بین‌المللی شرکت کرده و توانایی‌های خود را به معرض نمایش بگذاریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.