ایرج موفق امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: استان البرز یکی از استان‌های صنعتی کشور به شمار می‌آید و در حال حاضر یکی از قطب‌های صنعتی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: وجود شهرک‌های صنعتی بزرگ، فعالیت بیش از ۳ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ، فعالیت کارخانه‌هایی با برندهای ملی و وجود یکصد برند ملی از جمله مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان البرز به شمار می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: همچنین خاک بسیار حاصلخیز این استان و تولید انواع میوه و سبزیجات در مزارع و باغ‌های البرز نشان دهنده توانمندی کشاورزی این استان است.

موفق گفت: خوشبختانه با ایجاد فضای پسابرجام و افزایش تعاملات و مراودات اقتصادی ایران با دیگر کشور، مدیریت استان البرز این فرصت بهترین استفاده را برای رونق‌بخشی به تولیدات صنعتی و کشاورزی داشته است.

وی بیان داشت: از جمله این اقدامات صادارات میوه و سبزیجات به روسیه است که در قالب یک تفاهم‌نامه و قرارداد بلند مدت محصولات استان البرز به این کشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: خوشبختانه در ماه‌های اخیر فعالان اقتصادی استان رایزنی‌ها و تعاملات خوبی با فعالان اقتصادی کشور اوکراین داشتند و حتی به تازگی یکی از وزرای این کشور به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین به البرز سفر کرد و تفاهم‌نامه‌های بسیاری خوبی در راستای گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور به بحث و بررسی گذاشته شد.

موفق گفت: به دنبال این رایزنی‌ها مقرر شد که نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی استان البرز در شهر کی‌یف برگزار گردد که مقدمات این طرح انجام شده و نمایشگاه فوق در آبان‌ ماه سال جاری در اوکراین برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی، صنایع، تولیدکنندگان صنعتی و کشاورزی استان البرز باید از این فرصت برای راه‌ پیدا کردن به بازارهای جهانی استفاده کنند و این امر نیازمند ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی بومی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.