به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سران و مقامات ارشد حزب کمونیست چین با حضور "شی جینگ پین،" رئیس جمهور این کشور، در هتل "شین‌ژی" پکن روز دوشنبه گردهم می‌آیند تا در نشستی درون حزبی و چهار روزه موضوع چگونگی مدیریت این حزب قدرتمند و بزرگ را مورد بررسی قرار دهند.

حدود ۴۰۰ نفر از مقامات ارشد حزب کمونیست چین در این نشست حاضر هستند که قرار است بر روی "قوانین حزبی" متمرکز باشد.

برگزاری این نشست پشت درهای بسته نشان می‌دهد میان اعضای ارشد حزب کمونیست چین رقابت و درگیری بر سر به دست گرفتن قدرت در دومین کشور بزرگ اقتصادی در جهان بوجود آمده است.

حزب کمونیست چین ۸۸ میلیون نفر عضو دارد و در مرحله‌ای از تغییرات مشهود و اساسی قرار دارد. "شی جین پینگ" در سال ۲۰۱۲ قدرت را در چین به دست گرفت و قصد دارد محدوده اختیارات خود را تا جایی گسترش دهد که از زمان "مائو تسه تونگ،" پایه‌گذار جمهوری خلق چین، سابقه نداشته است.

جین پینگ از حزب کمونیست چین با عنوان "سلاحی جادویی" خود یاد می‌کند و امیدوار است با کمک این حزب به اهداف خود بویژه "نوسازی بزرگ" ملت چین استفاده کند. رئیس جمهور چین همواره از این طرح با نام "رویای چینی" یاد می‌کند.

در این میان در اختیار داشتن شرکت‌ها و کمپانی‌های پربازده و بهره‌وری اقتصادی از سوی دولت چین موجب بروز انتقادات زیادی علیه شی جین پینگ شده است. منتقدان در باره وی می‌گویند: جین پینگ در قدرت گرفتن بسیار جاه‌طلب بود و به ناحق تا این اندازه در کشور قدرت گرفته است.

شی جین پینگ در صورت پیروزی در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری نهایتا می‌تواند تا سال ۲۰۲۲ در راس قدرت باقی بماند؛ اما وی نشست ویژه پکن را ترتیب داده است تا راهی برای اصلاح قانون و طولانی‌تر شدن زمان ریاستش بر دولت بیابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.