به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین روز شنبه در اظهاراتی تاکید کرد: همه خاک سوریه باید آزاد شود. درخواست‌های مطرح شده برای کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه، از روی بی فکری است.

پسکوف گفت: بشار اسد باید در قدرت باقی بماند تا مانع از افتادن کشور به دست تروریست ها شود. تنها ۲ گزینه وجود دارد: یا اسد قدرت را در دمشق در دست داشته باشد یا جبهه النصره. اسد باید در قدرت باشد تا یک راهکار سیاسی برای بحران سوریه تضمین شود.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرد: غرب چشمان خود را به روی مسدود کردن مسیر ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای ساکنان حلب توسط تروریست های القاعده بسته است و قصد دارد تا مسکو را به خاطر این مساله سرزنش کند.

پسکوف تصریح کرد: هدف اصلی از حضور نظامی روسیه در خاک سوریه، کمک به مقابله با تروریست هاست. در صورت سرنگون شدن دولت سوریه، با موج جدیدی از آوارگان و حملات تروریستی در اروپا روبر خواهیم شد.

وی اظهار داشت: برخی کشورها قصد دارند تا بازی شیطانی را انجام دهند و با استفاده از تروریست ها از شر اسد خلاص شوند و برخی کشورها با بی فکری می گویند، اسد باید کنار برود. اگر دمشق سقوط کند، تروریست ها قدرت را در اختیار می گیرند و دیگر هیچ راهکار سیاسی وجود نخواهد داشت.

پسکوف در ادامه اذعان کرد: امید کمی وجود دارد که جنگ سوریه به این زودی پایان یابد، پایان یافتن درگیری ها در سوریه نیازمند تلاش سخت از سوی جامعه بین المللی است. خاک سوریه باید آزاد شود. باید هر اقدامی را برای جلوگیری از فروپاشی و تجزیه سوریه انجام دهیم، چرا که تجزیه سوریه برای کل منطقه تبعات فاجعه باری خواهد داشت.

وی درباره استقرار یک فروند ناو هواپیمابر روسی در شرق مدیترانه و اینکه آیا این اقدام هشداری برای آمریکا در صورت حمله به نیروهای دولتی سوریه است، گفت: روسیه پیش از این تجهیزات نظامی کافی در سوریه داشته است. تجهیزات و ابزارهای زیادی در سوریه برای کنترل آسمان و امنیت زیرساختهای ما در سوریه وجود دارد.

روسیه پیش از این نسبت به هرگونه حمله آمریکا به ارتش سوریه هشدار داده و تاکید کرده است که سامانه های دفاع هوایی روسیه به هرگونه حمله‌ای پاسخ خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.