به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، از اوایل سال جاری تاکنون از ورود بیش از ۱۰۰ شهروند انگلیسی به سرزمین‌های اشغالی ممانعت به عمل آمده است. برخی از وکلا از استفاده تبعیض‌آمیز از قوانین مهاجرات به منظور جلوگیری از ورود فعالان حامی فلسطینی‌ها به سرزمین های اشغالی، ابراز نگرانی می‌کنند.

«دکتر احمد حانیه،» یکی از سخنرانان ارشد مدرسه مطالعات آفریقایی و شرقی یکی از افرادی بود که در مرز بازگردانده شد. سران دانشگاه‌ها این اقدام را «نقض اختیاری آزادی آکادمیک» خواندند.

احمد حانیه سه کلاس در دانشگاه «بیرزیت» در کرانه غربی داشت؛ اما پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» در ۱۲ سپتامبر به مدت ۱۰ ساعت بازداشت شد.

مقامات دانشگاهی اعلام کردند حانیه پیش از بازگشتن به لندن شب را در یک بازداشتگاه سپری کرد. وی همچنین به مدت ده سال از ورود به سرزمین‌های اشغالی منع شد.

به گفته مقامات رژیم‌صهیونیستی علاوه بر دکتر حانیه، دست‌کم ۱۱۵ شهروند انگلیسی از اوایل سال جاری تاکنون اجازه ورود به سرزمین‌های اشغالی را دریافت نکرده اند.

«توبایس الوود،» یک مقام انگلیسی در این خصوص اعلام کرد تاکنون ۱۲۹ هزار انگلیسی از سرزمین‌های اشغالی دیدن کرده‌اند که ۵۰ نفر آنها از ورود به فرودگاه بن گوریون و ۶۵ نفرشان از گذر از پل «آلنبی» ممنوع شده‌اند.

دلیل واضحی برای این اقدام مطرح نشده است؛ اما برخی کارشناسان بر این باورند که رژیم‌صهیونیستی از ورود افرادی که حامی فلسطینی‌ها هستند ممانعت به عمل می‌آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.