روزنامه «شرق» نیز با انتشار مطلبی تحت عنوان «جدایی بازیگران از جم» به این موضوع پرداخته است؛ این روزنامه با اشاره به بخشی از سخنان ماه گذشته سخنگوی وزارت ارشاد مبنی بر پشیمانی بازیگران مهاجرت کرده، مدعی شده است که به نظر می‌رسد در روزهای اخیر این حرف‌ها شکل عینی‌تری به خود گرفته است.

نوش‌آبادی در بخشی از صحبت‌هایش گفته بود: «بسیاری از هنرمندانی که به شبکه‌های خارجی رفته‌اند، در همین زمان کوتاه متوجه شدند که سرابی که ما از آن صحبت کردیم، واقعیت دارد و عزم بازگشت کرده‌اند. ما هم حرفی نداریم و صحنه برای کسانی که نادم هستند؛ مهیاست، اما باید بدانند که بازی را باخته‌اند و در این مدت هیچ منفعتی نبرده‌اند و تنها خودشان را بدنام کرده‌اند. به‌زودی خبرهایی می‌آید که تعدادی از این بازیگران به کشور بازمی‌گردند».

در بخش دیگر این مطلب روزنامه «شرق» آمده است که «در ارتباط با چگونگی فعالیت سینماگران در شبکه جم و طبق گفته‌های منابع آگاه، نشان می‌دهد که شبکه جم به دلیل تحت فشار قرار دادن عوامل خود و جلوگیری از اعتراض عوامل، اقدام به پخش آگهی جدیدی کرده که در آن از هنرمندان داخل کشور خواسته شده برای همکاری به صورت پروژه‌ای رزومه خود را ارسال کنند.

شبکه جم با ارسال نامه‌ای به عوامل خود به آنها گفته بود حقوق ثابت آنها قطع خواهد شد. دلیل اصلی این اتفاق مشکلات مالی شبکه جم و عقب‌افتادگی حقوق سه‌ماهه بازیگران و عوامل بوده، ولی در نامه، بهانه این ‌کار کیفیت و نبودن فیلم‌نامه مناسب عنوان شده است. شبکه جم با پخش آگهی جذب نیرو به‌نوعی برای عوامل خود خط‌ و نشان کشیده که درصورت اعتراض، نیروهای جدید جایگزین آنها خواهند شد و به‌ خاطر از بین‌ رفتن اعتبار خود در بین هنرمندان داخل کشور می‌خواهد نشان دهد که هیچ اتفاقی نیفتاده و نه‌تنها کسی اخراج نشده، بلکه نیروی جدید هم مورد نیاز است.»

همچنین مدتی پیش روزنامه «شهروند» مطلبی را با تیتر «آب رفته، آبروی رفته» منتشر کرده و به سرنوشت بازیگران مهاجرت کرده، پرداخته بود؛ «قرار بود با رفتنشان به ترکیه از بیکاری رها شوند و بتوانند در سریال‌هایی که بناست از سوی این شبکه تلویزیونی خارج‌نشین ساخته شود، حضور پیدا کنند. خیلی‌هاشان البته قبل از رفتن از ایران حضور کم‌رنگی در تولیدات تلویزیونی و سینمایی داشتند یا مهارتشان در کاری که بنا بود، انجام دهند در حد کافی نبود یا با کاهش معنادار حجم تولیدات صداوسیما که مسئولان وقت این سازمان دلیلش را کمبود بودجه می‌دانستند، فرصتی برای حضورشان در سریال‌ها نبود.»

روزنامه «ابتکار» نیز اخیراً مطلبی با تیتر «بسته شدن در باغ سبز» منتشر کرده و با اشاره به نامه سعید کریمیان مدیر شبکه جم نوشته بود: «به تازگی نامه‌ای با امضای سعید کریمیان در شبکه‌های مجازی منتشر شده که در آن به فسخ قراردادهای بازیگران مهاجر ایرانی اشاره شده است. در متن این نامه که با امضای سعید کریمیان مدیر مجموعه شبکه‌های «جم» توسط شماری از رسانه‌ها منتشر شده، این موضوع مورد تاکید قرار گرفته که عدم وجود سناریو و عدم وجود ظرفیت تولید، آنها را وادار به قطع همکاری کرده است.

بنابراین در ماه‌های پیش رو، عوامل طرف قرارداد با این شبکه ماهواره‌ای یک به یک بیکار و آواره ترکیه خواهند شد؛ عواملی که درآمدهای کلانی نداشتند و همه امیدشان به قراردادهای بلندمدتی بود که در زمان آغاز همکاری با این شبکه، وعده‌اش را دریافت کرده بودند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.