به گزارش تسنیم و به نقل از سومریه نیوز، نخست وزیر عراق با پیشنهاد وزیر دفاع آمریکا در خصوص روابط بغداد با آنکارا مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق در دیدار با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا با طرح کارتر در خصوص مشارکت نظامیان ترکیه در عملیات موصل مخالفت کرد.

به گزارش مهر، العبادی در سخنانی در این خصوص تصریح کرد: نیروهای عراقی بیش از انتظار ما اهداف تعیین شده را محقق می کنند و به زودی موصل را آزاد خواهند کرد. هیچ نظامی خارجی در عراق در کنار نیروهای ما نمی جنگد و فقط نیروهای عراقی در حال نبرد هستند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: روز جمعه برخی اظهارات در خصوص توافق بین بغداد و آنکارا مطرح شد که صحت ندارد. پیشنهاد هیأت ترکی به مسئولان عراقی راضی کننده نبود. ما به همه می گوییم که نبرد موصل متعلق به عراقی ها است و هیچ نظامی خارجی اجازه حضور در آن را ندارد.

از سوی دیگر نیز کارتر وزیر دفاع آمریکا گفت: کشوهای کمک کننده به عراق، به حاکمیت این کشور احترام می گذارند و ارائه هر کمکی به بغداد، تنها با موافقت عراق صورت می گیرد. ما به عراق کمک خواهیم کرد و در خصوص گام های پس از عملیات موصل نیز رایزنی کرده ایم.

گفتنی است پیش از این «بن علی ییلدریم» نخست وزیر ترکیه در سخنانی اظهار داشت: باید به این نکته اذعان کنم که نیروهای نظامی ترکیه در عراق همچنان حضور خواهند داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.