به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در روزهای اخیر افزایش قبوض تلفن ثابت باعث گلایه های مشترکان شده بود. وزارت ارتباطات پس از اطلاع از درج بندی با عنوان "معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن" به بررسی این موارد پرداخت و مشخص شد این مبلغ مطابق مصوبه ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بابت هزینه ثبت‌نام تلفن دریافت شده.

وزیر ارتباطات در واکنش به این موضوع اعلام کرد: دریافت ۱۰۰ هزار ریال در برخی قبوض تلفن ثابت اگر خلاف مقررات باشد لازم است به مردم بازگردد.

محمود واعظی با اشاره به قبض‌های مخابرات و دریافت هزینه‌های اخیر گفت: مخابرات اگر می‌خواست طلب خود را بگیرد باید از قبل اطلاع می‌داد، زیرا همه مردم از نظر مالی شبیه هم نیستند به همین خاطر ما به آنها پیغام دادیم در رابطه با طلب‌های گذشته با مردم مدارا کنند.

محمدرضا فرنقی زاد -رییس مرکز روابط عممومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات- رسما اعلام کرد که مبلغ ۱۰۰ هزار ریال مندرج در قبض تلفن ثابت بابت بدهی ثبت‌نام، اشتباه بوده و به مشترکان بازگردانده می‌شود.

او گفت: با توجه به درج برخی مبالغ در قبض تلفن ثابت این دوره، مانند مبلغ ۱۰۰ هزار ریال با عنوان بدهی ثبت‌نام اولیه این موضوع با دستور وزیر ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه این امر ناشی از اشتباه برداشت شرکت مخابرات ایران از مصوبه ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات بوده است، مقرر شد نسبت به برگشت مبلغ مذکور به مشترکان تلفن ثابت اقدام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.