به گزارش دویچه وله، جایزه نوبل در ادبیات مهمترین و گرانبهاترین جایزه ادبی در سراسر جهان است. هر نویسنده یا هنرمندی از دریافت این جایزه غرق شادی و شعف می‌شود. اما باب دیلن، که امسال جایزه را برنده شده، هنوز کلمه‌ای در این باره به زبان نیاورده است.

پر وستبری، نویسنده سوئدی و عضو آکادمی نوبل، روز جمعه (۲۱ اکتبر) حیرت خود از سکوت دیلن را چنین ابراز کرد: «تا کنون چنین چیزی ندیده بودیم. این رفتار غیرمؤدبانه و تکبرآمیز است».

دیلن از زمان اعلام جایزه نوبل، کلمه‌ای درباره برنده شدن خود به زبان نیاورده است. گفته می‌شود که او به تماس‌ها و پیام‌های پیاپی دست‌اندرکاران آکادمی نوبل نیز پاسخی نداده است.

باب دیلن، از بزرگان موسیقی مردمی شناخته می‌شود و کمیته نوبل جایزه امسال، هفته گذشته اعلام کرد که نوبل ادبی را به خاطر شعرهای زیبا و دلنشین دیلن به او اهدا می‌کند.

آکادمی در پیامی رسمی دیلن را "به خاطر آوردن فرم‌های بیانی تازه شاعرانه در سنت آهنگ‌های آمریکایی" شایسته دریافت مهم‌ترین جایزه جهان دانست.

مراسم اعطای جایزه نوبل هر سال در دهم دسامبر در استکهلم برگزار می‌شود و برندگان جوایز خود را از دست پادشاه سوئد دریافت می‌کنند. اما هنوز روشن نیست که باب دیلن برای دریافت جایزه حاضر شود.

دیلن پیش از این جوایز بیشماری از نهادهای گوناگون سیاسی و هنری دریافت کرده است. چند سال پیش او "مدال آزادی" را از دست باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، دریافت کرد.

پیش از این تنها یک نفر، یعنی ژان پل سارتر نویسنده نامدار فرانسوی، جایزه ادبی نوبل را رد کرده و از دریافت آن خودداری ورزیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.