به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، جیمز وارلیک رئیس آمریکایی گروه موسوم به مینسک تاکید کرد: الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان آماده است تا با سرژ سرگیسیان رئیس جمهور ارمنستان درباره حل و فصل مناقشه قره باغ دیدار و گفتگو کند.


به گفته این دیپلمات آمریکایی، علی اف پایبندی خود به روند صلح قره باغ را با هدف حل و فصل این مناقشه اعلام کرده و آمادگی اش را برای دیدار با سرگیسیان در همین چارچوب بیان نموده است.

وارلیک افزود: مقامهای ارشد گروه مینسک با روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان دیدار خواهند کرد تا به مذاکرات ادامه دهند، مذاکراتی که در وین آغاز شده و در سن پیترزبورگ ادامه یافته است. این مذاکرات در خصوص جزییات روند صلح خواهد بود.

وارلیک ابراز امیدواری کرده است که روسای جمهور دو کشور به زودی با یکدیگر دیدار کنند، هر چند تاریخ و مکان دقیق این نشست هنوز مشخص نشده است.

منطقه قره باغ در سال 1991 میلادی استقلال خود را اعلام کرد. پس از پایان درگیری نظامی در سال 1994 میلادی، آذربایجان کنترل منطقه را از دست داده است. خشونت های خونین در منطقه 2 آوریل 2016 بار دیگر از سر گرفته شد و این درگیری ها منجر به وارد شدن تلفاتی به هر دو طرف شده است.

16 می سرگیسیان و علی اف در وین مذاکره کردند و دو طرف بر این مساله تاکید داشتند که هیچ راهکار نظامی برای حل و فصل این مناقشه وجود ندارد.دو طرف پایبندی خود را به توافقنامه های صلح 1994 و 1995 میلادی اعلام کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.