بهروز بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ترمیم کابینه دولت یازدهم اظهارکرد: در اسفند ماه سال ۹۴ بسیاری از مطالبات مردم دوباره تعریف شد و میان داوطلبین نمایندگی و همچنین فراکسیون امید این مساله که برخی وزارت‌خانه‌ها نیاز به تغییر دارند مطرح شده ‌بود که خوشبختانه خود وزرا هم به این نتیجه رسیدند که باید جای خود را به افراد جدید و پر انرژی‌تر بدهند.

وی ضمن تقدیر از خدمات وزیران مستعفی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله این طرز تفکر در آقای روحانی باشد که به سمت نیروهای جوان، با انرژِی، متدین و خوش‌فکر برود زیرا اگر قرار باشد افراد همیشگی منصوب شوند راهبردی نخواهد داشت.

بنیادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "باید جوان‌ها عمل کنند و بزرگان سیاستگذاری"، افزود: باید مدیران قدیمی و باتجربه را بازنشسته کنیم و آن‌ها به عنوان یک مشاور قوی تجربیات خود را در اختیار افراد جوان قرار بدهند.

این عضو فراکسیون امید با انتقاد به این‌که نظارت بر وزارت‌خانه ها وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه بعضی از وزرای ما تخصص لازم را ندارند، باید وزیران تسلط کافی را بر مسائل مربوط به حوزه خود داشته باشند، عقب‌افتادگی که در خیلی از بخش‌ها وجود دارد به‌دلیل نبود پول و بودجه نیست، همه امکانات فراهم است اما مهم نظارت بر کارها و استفاده بهینه از امکانات است.

بنیادی تاکید کرد: اگر وزرای جدید ما جوان باشند و اهل تلاش و بتوانند حداقل ۱۴ ساعت در روز زمان بگذارند ما می‌توانیم شاهد پیشرفت در هر وزارخانه ای باشیم.

وی با بیان این‌که ما در حال جدا کردن بودجه خود از بخش نفت هستیم، گفت: برآیند کلی و روند مجمع مدیریت اقتصادی کشور موفق بوده ‌است، اما به‌هرحال نارضایتی‌هایی وجود دارد و به ‌نظر من اگر بیشتر در سیستم مدیریت اقتصاد و دارایی انجام شود و این مهم به مدیران رده‌های پایین‌تر ابلاغ گردد موفق‌تر خواهیم بود.

بنیادی در پاسخ به سوالی درباره زمان ترمیم کابینه، با بیان این‌که این اتفاق از قبل مطالبه مردم بوده است، اظهارکرد: همه چیز ظاهر امر نیست و بخشی از این اتفاقات حرکت‌های سیاسی پشت پرده است، آقای روحانی برای انتخابات پیش‌رو نیاز به کسب آرا مردم دارد و باید رضایت آنان را جلب کند.

وی با اشاره به اینکه اعتراضاتی به برخی وزارت‌خانه‌ها می‌شد و حالا با ترمیم کابینه احتمال تغییر جهت بعضی از آرا وجود دارد، افزود: باید صبر کرد و زمان داد تا ببینیم نتیجه این تغییر چه خواهد شد و این‌که آیا این تغییر برای گره‌گشایی از کار مردم بوده است یا یک استراتژی سیاسی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.